cen Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hei. I dag mottok jeg mine to minnekort som jeg bestilte tidligere i uken. Det anbefales jo at minnekortene skal fortmateres før bruk, så det ville jeg gjøre. Men det går ikke. Når jeg trykker "ok" for å formatere kortene så skjer det ingenting... Jeg prøvde å ta et bilde for å se om det gikk an å formatere kortet når det lå noe på kortet, men det går heller ikke. Er dette vanlig? Må kortet ha så og så mange bilder på det for at det skal kunne formateres, eller hva er greia? Jeg kjøpte meg Nikon D700 på mandag, og det er første gangen jeg bruker CF-minnekort. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) For det første er det i kameraet du formaterer ? Er kopisperren på ? Venter du lenge nok så kortet får formatert seg ? Hvilken fabrikat og type "spesifikasjoner" er det du har kjøpt ? Kjenner ikke D700, men det har mulighet for to kort ? kanskje du må sette kameraet først for bruk av to kort eller spesifikke kortholder i kameraet. Og til sist, har du kjøpt såndærre kjempebillige eBaykort ? Endret 7. juli 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Når du skal trykke på "ok" inne i formateringsmenyen, bruker du da knappen det står OK på, nederst til venstre på husets bakside? Du kan ikke bruke knappen i sentrum av multivelgerhjulet (eller hva det nå heter), for å hindre at du formaterer ved et uhell. D700 har plass til et enkelt kort Nautica. Edit: Leif Endret 7. juli 2012 av Killswitch 1 Lenke til kommentar
cen Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Haha, huff. Jeg tok helt feil av "ok"-knappen. Jeg trykka og trykka på knappen som er i midten på multivelgeren. Har helt oversett den virkelige "ok"-knappen. Er det mulig. Da fikk jeg en oppklaring i hvert fall, og nå går det Tusen takk! Kortene er kjøpt hos proshop.no, og er SanDisk Extreme 16GB 60MB/s, så det er ikke noe ebayvare Jeg tør ikke å kjøpe slike viktige ting derfra. Endret 7. juli 2012 av cen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå