Wolfi Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Hva må jeg gjøre for og få dette til å funke. Fikk startet maskinen en gang med denne ramen, men ikke mer. Er det noe spes jeg må gjøre? Lenke til kommentar
ØW Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Fra MSI's FAQ: Why K7N2G can only supports DDR266/333 with internal graphic core? This is on-board VGA chipset limitation. If you used the on-board graphics, DDR can only be 333 even if you used DDR400 Add-on card dont have this limitation Du kan prøve å klokke ned minnet. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Kan vere at kortet ikke klarer og auto-detecte ram-hastigheten også, har opplevd dette selv. Hvis du bruker en annen brikke til og boote, så setter du fast hastighet(ikke auto) også bytter ram igjenn så vil det nok gå bra. Lenke til kommentar
Wolfi Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Prøvde og sette rammen manuelt i bios, skiftet til twinmos pc 3200 brikken men hjalp ikke. kan noen spesifisere oppstetet i bios? og jeg bruker ikke det integrerte skjermkortet. Liker ikke dette kortet Twinmos ram? Lenke til kommentar
Wolfi Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Prøvde og sette rammen manuelt i bios, skiftet til twinmos pc 3200 brikken men hjalp ikke. kan noen spesifisere oppstetet i bios? og jeg bruker ikke det integrerte skjermkortet. Liker ikke dette kortet Twinmos ram? Lenke til kommentar
Free2fly Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 MSI kortene i denne serien vil helst ha Twinmos m/windbond sies det, fra leverandører. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Det skal ikke være nødvendig å stille inn noe manuelt i bios. Prøv å resette hk med jumperene (2 stk). Er du sikker på det er minne det er noe feil med? Lenke til kommentar
Stream Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 disse kortene fra msi liker ikke twinmos ram....bytt til crucial eller lignende så funker det fint (det måtte jeg gjøre) det er mange andre tråder om dette på forumet også... og på msi sitt support-forum står det hvilke ram-typer som funker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå