tho_kva2 Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Løper 3-4 ganger i uken og har lagt all bein trening på is. Skal etter to av øktene trene eksplosiv sqauts, pga jeg skal bli kjappere. Trenger jeg annen bein trening, som legger osv? Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Målet mitt med løpingen er i bunn og grunn og komme i greit form, noe jeg begynner å bli, men orker ikke/gidder ikke begynne med maraton ish løping, og siden jeg er kjappere enn de fleste allerede så tenkte jeg at jeg skulle starte med å trene hurtighet. Og vektløftingen er for å få en stramere og generelt sterkere kropp, ikke noe spesielt. Holdt på en stund med vektløfting inntil jeg startet med løping, da kuttet jeg ut all bein trening siden det ble nok å få løpt. (1,5mnd tid med løping). Nå setter jeg opp helt ny plan for hvordan jeg skal trene gjennom uken, løping og styrke. Så trenger jeg å trene ben samtidig som jeg løper? Skal ta ekspolisve squats for å få ekstra styrke i bein pga hurtigheten. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Jo kortere distanse du skal løpe jo viktigere er det å trene styrke. Du vil ikke bygge muskler av å løpe. Du burde uansett sette opp et styrkeprogram som trener hele kroppen. 2 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Noe muskler må da bygges/opprettholdes da det krever litt å dytta framover en 75kg kropp, men takk. Skal sette inn noe bein i programmet. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Det krever ikke så mye... Du vil, ved å løpe, trene utholdenhet, ikke styrke. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå