Gå til innhold

Hjelp, hvilken PC burde jeg ha!?

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter ny bærbar PC. Er en student som trenger en datamaskin som er lett, bra grafikkort og rask prossesor. Forbruket blir mest Photoshop, samt at jeg bruker internett og andre programmer (som Word) samtidig. Derfor er jeg avhengig av en rask maskin med god grafikk. Trenger også at den er lett (vektmessig) når jeg muligens trenger å ha den med meg mange steder.

Størrelsen er vel minimum 15,6" eller noe lignende. Trenger egentlig ikke noe større heller, når jeg er vant til å bruke en liten Mac. Trenger også at den har ganske god lagringsplass når det blir mange store og tunge bilder, samt filmer etc.

Prisklassen er vel mellom 6-8 tusen ca. Tidligere har jeg hatt noen HP maskiner, men har hele tiden opplevd noe slags problemer med dem - så vil helst ha en fra et annet merke.

Har sett litt på denne (trykk for link) fra Samsung. Synes den så rimelig ut, men ei venninne av meg som har en smule mer peiling enn meg når det kommer til kjøp av datamaskiner, påstår at AMD Radeon ikke er til å anbefale. Om det stemmer, vet jeg ikke.

Har dere noen anbefalninger eller forslag?

På forhånd hjertelig takk for svar og råd!

Mvh

Kvinnelig Photoshop freak, 18 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville absolutt gått for en pc med Intel i5/i7. Denne er jo ganske fin.

Skjermoppløsningen på Samsungpc-en er elendig, for til Photoshop vil du ha noe litt større. PC-en jeg linket til over har bedre cpu og full hdoppløsning på skjermen, men samme størrelse (15,6").

Endret av phlake
Lenke til kommentar

Det stemmer nok at intel er bedre hvis du skal bruke PS.

Du får en del for pengene med denne. Forskjellen mellom den og Phlakes forslag er oppløsningen - du får 1600x900 i stedet for 1920x1080, ellers er spesifikasjonene identiske til en nokså lavere pris. I tillegg er Lenovo noe som mange sverger til som et kvalitetsmerke, ikke at ASUS har et dårlig rykte.

Klarer du deg med litt lavere oppløsning(som man kanskje gjør med 15") er Thinkpaden et trygt valg.

Lenke til kommentar

Ville absolutt gått for en pc med Intel i5/i7. Denne er jo ganske fin.

Skjermoppløsningen på Samsungpc-en er elendig, for til Photoshop vil du ha noe litt større. PC-en jeg linket til over har bedre cpu og full hdoppløsning på skjermen, men samme størrelse (15,6").

Hjertelig takk, den hørtes interessant ut. Igjen, takk!

Det stemmer nok at intel er bedre hvis du skal bruke PS.

Du får en del for pengene med denne. Forskjellen mellom den og Phlakes forslag er oppløsningen - du får 1600x900 i stedet for 1920x1080, ellers er spesifikasjonene identiske til en nokså lavere pris. I tillegg er Lenovo noe som mange sverger til som et kvalitetsmerke, ikke at ASUS har et dårlig rykte.

Klarer du deg med litt lavere oppløsning(som man kanskje gjør med 15") er Thinkpaden et trygt valg.

Driver å ser på noen tester av den nå, takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...