Auintr Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Rørvikstranda Bildet er fjernet. Beskrivelse: Et komposisjonsforsøk. Her er jeg på usikker grunn, så all tilbakemelding mottas med takk! Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Magnar Bruvik Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Synes absolutt du er inne på noko her. Fin tredeling med forgrunn, midtparti og bakgrunn. Ved å ta med mykje forgrunn oppnår du ein god djupneverknad. Fint med personen som er plassert i det gylne snitt. Kunne mogleg eins ha nytta enno mindre blendaropning for enno betre djupneskarpheit. Litt meir kontrast, men dette er smak og behag. Biletet er fint eksponert, har fine fargar og bra skarpheit. Synes dette var bra! Lenke til kommentar
Auintr Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Synes absolutt du er inne på noko her. Fin tredeling med forgrunn, midtparti og bakgrunn. Ved å ta med mykje forgrunn oppnår du ein god djupneverknad. Fint med personen som er plassert i det gylne snitt. Kunne mogleg eins ha nytta enno mindre blendaropning for enno betre djupneskarpheit. Litt meir kontrast, men dette er smak og behag.Biletet er fint eksponert, har fine fargar og bra skarpheit.Synes dette var bra! Tusen takk! Ja, kameraet var trygt plassert på stativ, med trådutløser koblet til, så her kunne jeg helt klart ha hatt mindre blenderåpning. Jeg har croppet vekk det virkelig uklare helt i forgrunnen, for å skjule litt av forglemmelsen. Men, men, dette var første seriøse forsøk på noe bra med ei annen linse enn kitlinsa, så får trøste meg med at jeg er urutinert. Fin dag i dag, fristende å gjenta et liknende oppsett. Må bare vente på lavvann, slik at strendene titter frem! Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 +for vi får se det i max stort,meget fin komp og stemning i bilde,resten er nevn og ser du vil prøve en runde til,da ville eg prøvd noen bilder mer fra venstre/høyre med samme fokus,for og kunne sitte og samenligne etterpå. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Har ikke så mye peiling på landskapsfoto, men det var en ting som slo meg med en gang jeg åpnet bildet, og det er at det virker litt ute av balanse i form av at det virker høyretungt. Tror årsaken til det ligger i forholdet mellom den største steinen i forgrunnen og personen som sitter lenger bak. Begge er to vektfaktorer og begge er plassert i høyre bakdel. Om du hadde forflyttet perspektivet slik at steinen var plassert til venstre ville du kunne fått en bedre balanse i bildet og en fin diagonal mellom punktene stein og person. Ellers synes jeg resten virker veldig bra Lenke til kommentar
Auintr Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Takk for alle kommentarer, og jeg beklager at jeg ikke har svart tidligere. Jeg kommer til å ta med meg det dere har sagt videre, og mine egne betraktninger er at det er noe kjedelig over fargene. Jeg kunne ha gjort mer med fargene og kontrasten, men jeg antar at jeg ville gi et bilde av hvordan det er å være innflytter til Vågan kommune. Denne komposisjonen er forsøkt kopiert fra et foredrag gjort i regi av fotovideo.no. Jeg burde ha valgt en annen blenderåpning, og jeg burde ha tatt meg bedre tid. Jeg kan forsikre om at opplevelsen i seg selv er av større verdi! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg