nodde Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg har kommet til ett lite problem som jeg ikke får helt til. echo "<input type='hidden' name='score[]' value='|' /><br />"; echo "<input type='number' name='score[]' value='1' min='1' max='20' /><br />"; foreach ($score as $value) if ($mysqli->query("INSERT INTO score (score,uke,dato,sted,bruker_id) VALUES ('$value','$uke','$dato','$sted','$bruker_id')")) Det kan feks være 10 score[] fra $_POST['score'] og jeg skal legge den inn i databasen som en linje og ikke bare første tallet. Tallet skal bli slik feks: |1|2|3|4|5|6 Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) En vanlig løsning er å skjøte sammen strenger så du slipper å gjøre flere spørringer mot databasen: $query = 'INSERT INTO score (score, uke, dato, sted, bruker_id) VALUES '; foreach ($score as $value) { $query .= "('{$value}', '{$uke}', '{$dato}', '{$sted}', '{$bruker_id}'), "; } Det er også mulig å sjekke ut funksjonalitet som MySQLi::multi_query(). Den tillater deg å gjøre flere CRUD-operasjoner i motsetning til MySQLi::query(). Endret 7. juli 2012 av Sono Juventino Lenke til kommentar
nodde Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Men vill han ikke loop den der og legge til 1 og 1 der? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Men vill han ikke loop den der og legge til 1 og 1 der? Du kan blandt annet bruke implode funksjonen. Her er et eksempel som passer til oppsettet ditt: <?php $score = $_POST['score']; $score = implode('|', $score); echo 'Du valgte: ' . $score . '<br>'; ?> <br> <form method="post"> <?php /** gennerer noen random checkboxer **/ for($i = 1; $i <= mt_rand(5,15); $i++) echo 'Val ' . $i . ' <input type="checkbox" name="score[]" value="' . $i . '"><br>'; ?> <input type="submit" name="submit" value="test"> </form> $score er nå ferdig formatert "tall|tall|tall".. Slik at du kan bruke den i sql-spørringen din. Du burde også sjekke om inputene faktisk er et tall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå