Gå til innhold

Månedens anbefalte iPhone- og iPad-spill (iPad, iPhone)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har altså ikke fått med dere at det første storspillet til Android har kommet.. Final Fantasy III burde virkelig stå på denne listen. Det er verdt hver eneste krone og gir 20+ timer spilleglede i aller høyeste konsollkvalitet.

Lenke til kommentar

Dere har altså ikke fått med dere at det første storspillet til Android har kommet.. Final Fantasy III burde virkelig stå på denne listen. Det er verdt hver eneste krone og gir 20+ timer spilleglede i aller høyeste konsollkvalitet.

Klart vi har fått med oss det, men dette er primært en anbefalingsliste for nyere iOS-spill. Nye Android-anbefalinger kommer om to uker, og du skal ikke se bort fra at Android-ansvarlige Kristoffer inkluderer spillet da. :)

Lenke til kommentar
Klart vi har fått med oss det, men dette er primært en anbefalingsliste for nyere iOS-spill. Nye Android-anbefalinger kommer om to uker, og du skal ikke se bort fra at Android-ansvarlige Kristoffer inkluderer spillet da. :)

Hehe jeg klarte å mikse dere med et eller annet nettsted, så da gikk overskrifta meg hus forbi :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Nei, det er nok ikke et like godt bilspill som mastadonene på Xbox 360 og PlayStation 3, men det er helt klart et ypperlig håndholdt bilspill.

Hvis det ikke er like godt som "mastadontene" på konsoller, så er det vel litt rart at det får åtte? Bokstavelig talt sier du jo da at det er ganske nøyaktig like godt som andre spill du ville gitt 8.

For eksempels skyld, her er noen racingspill som fikk 8/10 på Gamer.no det siste året:

- Forza Motorsport 4

- F1 2011

- Driver San Francisco

- SSX

Er det meg, eller er dere rett og slett litt snille med mobilspill? Må innrømme at jeg selv, som spiller en god bråte spill på Android/iPhod hver uke, synes det er ganske langt mellom de skikkelige godbitene.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar
Nei, det er nok ikke et like godt bilspill som mastadonene på Xbox 360 og PlayStation 3, men det er helt klart et ypperlig håndholdt bilspill.

Hvis det ikke er like godt som "mastadontene" på konsoller, så er det vel litt rart at det får åtte? Bokstavelig talt sier du jo da at det er ganske nøyaktig like godt som andre spill du ville gitt 8.

For eksempels skyld, her er noen racingspill som fikk 8/10 på Gamer.no det siste året:

- Forza Motorsport 4

- F1 2011

- Driver San Francisco

- SSX

Er det meg, eller er dere rett og slett litt snille med mobilspill? Må innrømme at jeg selv, som spiller en god bråte spill på Android/iPhod hver uke, synes det er ganske langt mellom de skikkelige godbitene.

Jeg er kanskje litt snillere med mobilspill enn med konsollspillene. Grunnen til dette ligger nok mye i at jeg ser på mobilplattformene med litt andre kriterier enn jeg gjør med de større spillene. Når det er sagt sitter vi ikke i fellesskap og utarbeider disse kriteriene, men jeg personlig tror det er fruktbart å ta spillene for det de er fremfor å sammenligne med spill med større budsjett, lengre utviklingstid, høyere pris og større ambisjoner.

Nå vet jeg at det er bred uenighet i om min tankegang er riktig tankegang, og det kan godt gjøres et argument for at alle spill bør vurderes på lik linje. Jeg føler likevel at mobilspill, og til dels også spill på håndholdte konsoller, skiller seg så kraftig fra opplevelsene vi får på PC og stuekonsollene at de er vanskelige å sammenligne rent kritisk.

Når det gjelder Asphalt 7-sitatet tar jeg selvkritikk. Det blir egentlig litt meningsløst å sammenligne opplevelser som er så langt fra hverandre, og jeg skal skrive om avsnittet nå slik at det reflekterer poenget bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...