Gå til innhold

Ateist på kristen folkehøyskole

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det var noen som hadde noen veivisere på hvilke kristne folkehøyskoler som tar kristen greia fullt ut og ikke. Er selv ateist og vil helst gå på en folkehøyskole hvor de ikke er så strenge på drikking osv. Gjerne med middelhavslinje eller noe i den gata. Har allerede sett på Haugetun folkehøyskole, men vet altså ikke hvor strenge de er på dette med drikking. Har ikke planer om å sitte å drikke hver dag, men en fullekule nå og da er nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner et par stk. folk som har gått kristen folkehøyskole og du må regne med mye bønnlesing og ellers be til "Gud" en god del. Hvordan de er på drikking har jeg aldri hørt noe om. Du kan vel sende dem en e-post eller se i reglementet deres om det står noe spesifikt om akkurat dette dilemmaet.

:D

Lenke til kommentar

Alle folkehøgskoler er ganske strenge på drikking, også de frilynte. Der jeg gikk (frilynt) var det forbudt å nyte alkohol på skolens område, og kom man tilbake fra byen god i gassen, skulle man gå rett til sengs. Ble man tatt for hardere saker var det takk og farvel. Tror det er rimelig standard. Høres kanskje strengt ut, men du kan se for deg hvordan det hadde blitt ellers.

Det bør være mulig å finne ordensreglene på hjemmesiden til skolen det gjelder.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har gått på kristlig FHS, og der var det veldig lite guds greier, bortsett fra sånn typisk på store samlinger at det var noen guds ord og sånn. Men ellers var det veldig lite, eller så var det valgfritt. Drikking på FHS er vel strengt uansett hvor man er, og det er vel nesten like greit også, ellers hadde det vel blitt american pie på skolen:P Men når jeg gikk på FHS var det folk som var ute å drakk, men de måtte jo ikke bli tatt av lærerene ellers kunne de bli kastet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...