Happydevil Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 For noen måneder siden mistet jeg plutselig 3mb nedlastingshastighet. Jeg kunne laste ned på minst 4mb/sec nå er den maks lagt ned til 1.5mb/sec ca. Pleier å laste ned spill fra Steam og GoG.com. Lurte på om noen av dere bruker fiber nett og vet noe om dette? Jeg bruker kabel forresten, som går direkte inn til hovedruteren. Jeg har formatert pcn. Restartet ruteren mange ganger. Er utrolig kjipt siden jeg er vandt til raskere internett. Jeg skal kontakte de på mandag men om noen av dere vet noe så ikke vær redd Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Hva sier speedtest.net ? Endret 7. juli 2012 av Uderzo Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Den gir meg 6-9mb/sec men jeg forstår det ikke. Før lastet jeg lett ned med 4mb/sec nå er det enda dårligere Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hvis du får hastigheten du betaler for på speedtest, må problemet ligge mellom deg og innholdsleverandørene. F.eks steam benytter seg også av p2p teknologi, så det kan lønne seg å åpne de nødvendige portene for å oppnå høyest mulig fart. Det kan nok lønne seg å ikke basere seg på hvilke hastigheter du får av diverse tjenester, da det er mange faktorer som bestemmer hvilke hastigheter du får av dem. Hvis du vil teste nettlinjen din for å se om det er der problemer ligger, kan du laste ned en iso fra uninett sin ftp, og se hvilke hastigheter du oppnår. Der er det ihvertfall ikke mangel på tilgjengelig båndbredde. http://ftp.uninett.no/linux/ubuntu-iso/10.04.4/ubuntu-10.04.4-desktop-i386.iso Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Der fikk jeg 1.1mb speed. Jeg bare ringer leverandøren på mandag. Takk for respons. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Det første som slår meg er at du blander begrepene her. Husk forskjellen på bits og bytes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå