ThaHoward Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 La henne være da! Hvis dere ikke vil jobbe for henne gratis, ikke gjør det. Vil ikke leke moderator men hold dere til emnet. 1 Lenke til kommentar
JulieLarsen Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 Dere har nok misforstått dette med gratis. Det er alltid vanskelig å skaffe inntekter i startfasen, og da må man jobbe uten lønn til man kan begynne å tjene noe av det. Jeg vil heller ikke tjene noe i starten, dette er jo et langtidsprosjekt. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Ordne med kontrakter da der arbeidstakeren er garantert betaling og eventuelt eierskap i nettsiden. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Dere har nok misforstått dette med gratis. Det er alltid vanskelig å skaffe inntekter i startfasen, og da må man jobbe uten lønn til man kan begynne å tjene noe av det. Jeg vil heller ikke tjene noe i starten, dette er jo et langtidsprosjekt. Slik eg tolker innlegget ditt så er du på jakt etter noen til å gjøre jobben. Den faktiske jobben. Du er ikke den første, og blir ikke den siste, som tror at det er "ok". Og det er faktisk slik at det er mange som faller for forslaget også, en eller flere ganger. Men virkeligheten er faktisk slik at de gode utviklerene, de med erfaring og kunnskap, de faller ikke for slike forslag. De som faller for slike forslag om gratis arbeid mot "gullgryte i enden av regnbuen" er de som mangler erfaring og kunnskap. Gjerne naive og ferske utviklere. Spørsmålet du da må stille deg, er det disse utviklerene du vil ha på prosjektet ditt? For realiteten er at om du er på jakt etter noen som faktisk skal lage hele dritten til deg, så står og faller resultatet på om utvikleren gjør en god nok jobb. Så kommer det til finansieringen. Dersom en ide er god nok til at man vil satse på ideen, så skaffer man kapital og investorer. Noen med penger, som har minst like god tro på ideen som det du har. Dersom du ikke klarer å finne en slik investor og kapitalen uteblir, ja, da bør du kanskje revurdere om du har en så god ide i det hele tatt, eller om kanskje du ikke er den rette til å drive prosjektet. For en ide kan være kjempegod den, og ha fantastiske utviklere med seg, men om prosjektstyringen/ledelsen er råtten og elendig, ja så blir resultatet deretter også. Mitt inntrykk er at du skal være ledelsen her, prosjektstyrer. Eg spurte deg i ett tidlig innlegg om hva ditt bidrag var, siden du søkte etter noen til å gjøre den faktiske jobben, uten å ha sett noen svar på dette. Men om du ikke har kompetanse til å gjøre store deler av jobben selv, og du klarer ikke å skaffe kapital til å betale noen til å gjøre jobben, ja da må du faktisk innse at det ikke er noen plass til deg i et slikt prosjekt. Thereis no room for the idea guy. 4 Lenke til kommentar
JulieLarsen Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Hvorfor lager dere så stor sak ut av dette? Alt jeg spurte etter var om noen ville være med å lage en nettside sammen med meg. Bare to som bygger en nettside sammen, hva er gale med det? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Så du skal være med på selve programmeringsjobben? 2 Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Du kan presentere veldig mye uten å måtte avsløre ideen til siden din (som vi ser at du vil holde hemmelig). Det blir litt som en jobb kontrakt, folk er interisert i å se hva de går inn i, og hva de tar på seg. Hvis du skjønner? - Hvor mye arbeid forventes det (100% fulltidsjobb, eller noen timer i helgen bare) - Hva er den generelle tekniske tanken bak siden (statiske sider med informasjon, dynamisk content med brukere, osv osv) - Hvilke teknologier vil bli brukt (Ruby on rails, django, html(5), php, perl, andre...) - Hvordan er arbeidsfordelingen (skal du lage konsept og bestemme ting men en annen person skal kode / designe, eller?) Alt dette kan du gjøre for å få mere interesse hos folk, luke ut folk som kanskje ikke har / ønsker det du ser etter. Sammtidig som at du ikke avslører konseptet ditt. (pluss du minimerer antall "du er så tåpelig, denne tråden er tåpelig"-rage kommentarer) 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå