Hansen83 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg har 16 Gb ram og tror jeg hørte noe om at sidevekslingsfilen bør være 1,5 ganget med antall ram man har. Min står må på 1000 Mb, noe som i såfall er for lite. Hva bør den settes på? Er det i såfall noen risiko med å endre det? Lenke til kommentar
Eslu Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Det skal ikkje vere noe problem at pagefilen er på 1000mb. Pagefile er kun nyttig, om du går tom for ledig ram. Filen blir ein slags "virtual ram", når det oppstår. Men den er viktig å ha, ettersom noen programmer missliker om filen er borte. Edit: Prøver du å få meir plass på SSD? Da kan du like gjerne bare fjerne hibernate også, tar 1x RAM størrelse vis eg husker riktig. Endret 6. juli 2012 av Eslu Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 Prøver ikke å gjøre noe med SSD. Leste bare om at den bør være 1,5 x størrelsen på RAM i denne artikkelen: http://www.klikk.no/teknologi/data/article400263.ece Appropos diskfragmentering.. Er det noen risiko med det, dvs kan man miste filer, etc? Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Det skal ikkje vere noe problem at pagefilen er på 1000mb. Pagefile er kun nyttig, om du går tom for ledig ram. Filen blir ein slags "virtual ram", når det oppstår. Men den er viktig å ha, ettersom noen programmer missliker om filen er borte. Edit: Prøver du å få meir plass på SSD? Da kan du like gjerne bare fjerne hibernate også, tar 1x RAM størrelse vis eg husker riktig. Hvordan fjerner jeg hibernate? Windows tar opp 17 GB nå.. Er det vanlig? Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Diskfragmentering skal ikke gjøres under noen omstendigheter på en ssd. Du vil ødelegge den. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 OK. Tenker ikke gjøre det, men kan jeg endre noen innstillinger, etc slik at diverse sikkerhetsmapper tar opp mindre plass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå