devaern Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Har i hovedsak to problemer, men velger å få fokus på tittelen. Etter å nylig ha formatert pcen sjekket jeg "Enhetsbehandling" for å se om alt var som det skulle. Der var det da markert at "Annen enhet -> SM-Busskontroller" mangler driver. Prøvde å oppdatere/innstallere driver derifra, men det gikk ikke. Mangler også cd-en for hovedkortet (http://gigabyte.no/products/page/mb/ga-p43-es3g_10/). Har også prøvd å innstallere driverne fra den siden uten hell. Får lastet ned driverne, men vet ikke hvor jeg skal extracte disse. Det andre problemet mitt er at pcen skrur seg av hvis jeg streamer, spiller noen spill o.l. Får ikke bluescreen eller noe sånt, den skrur seg bare av som om noen drar ut kabelen. Det var da dette problemet som førte til at jeg valgte å formatere. Lenke til kommentar
devaern Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 Fikk løst første problemet ved å extracte filene til en tilfeldig mappe og dermed søke etter drivere via "Enhetsbehandling" i denne mappen. Men hvis noen har tips, eller vet noe om hva som kan være årsaken til det andre problemet så si i fra. Tar i mot alle tips med takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Mulige årsaker er varmeutvikling (rengjøring kan være påkrevd), eller problemer med strømforsyning. Lenke til kommentar
troari Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Fikk løst første problemet ved å extracte filene til en tilfeldig mappe og dermed søke etter drivere via "Enhetsbehandling" i denne mappen. Men hvis noen har tips, eller vet noe om hva som kan være årsaken til det andre problemet så si i fra. Tar i mot alle tips med takk sm bus driver ligger inne i Intel chipset driver. Ifølge siden er dette en Exe file og skal starte installering ved dobbeltklikk på nedlastet fil. Lenke til kommentar
devaern Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Mulige årsaker er varmeutvikling (rengjøring kan være påkrevd), eller problemer med strømforsyning. Varmeutvikling tror jeg og kan være et problem. Lastet ned Realtemp og idle-temperaturen var svært høy (70-80). Valgte å kjøre "load cores" og prosessoren kom over 100 grader. Det rare er bare at jeg kan starte en stream e.l ved 60-70 grader og likevel slår den seg av. Fikk løst første problemet ved å extracte filene til en tilfeldig mappe og dermed søke etter drivere via "Enhetsbehandling" i denne mappen. Men hvis noen har tips, eller vet noe om hva som kan være årsaken til det andre problemet så si i fra. Tar i mot alle tips med takk sm bus driver ligger inne i Intel chipset driver. Ifølge siden er dette en Exe file og skal starte installering ved dobbeltklikk på nedlastet fil. Har fikset dette problemet, lastet ned chipset og søkte deretter for drivern i mappen hvor denne exe-filen lå. Lenke til kommentar
devaern Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Mulige årsaker er varmeutvikling (rengjøring kan være påkrevd), eller problemer med strømforsyning. Har muligens fikset problemet. Tror problemet var at det ikke var noe særlig kontakt mellom vifta og prosessoren, men etter å ha lekt meg litt inne i kabinettet er temperaturen 51 grader (fra høyeste core) nå som jeg bare surfer på forum og nettaviser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå