Gå til innhold

Finn.no svindel?|

Anbefalte innlegg

Hei, prøver å selge iPhonen min på finn.no nå og fått en del henvendelser. Fikk en mail fra FINN betalingsgaranti om at en hadde lagt inn et bud der. Har ikke snakket med han på mail og i tillegg la han inn pris på 200 kroner mer enn antydning + 600 kroner i frakt, så regner derfor med det er noe muffens. I tillegg hadde han et norsk navn, men en yahoo mail som ikke ligna på navnet. Så lurte på om det var noen kjente svindler som brukte finns betalingsgaranti? Evt. falske sider med betalingsgaranti.

Et annet spørsmål i samme slengen, hvis jeg selger gjennom denne garantien, så har jeg forstått det sånn at kjøper legger inn på en konto. Så skal han bekrefte når han får varen slik at pengene blir overført til selger, men hva om han bare lar være å bekrefte at han har fått varen? Da kan han jo hente pakken, si at han ikke har fått den og få tilbake pengene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fremt det ikke er brukt en scam-side og at pengene sånn sett er reelle ligger faren i at han krever pengene tilbake når han har fått varen, feks med å fremvise en knust/vannskadet telefon og påstå at du har sendt han et ødelagt produkt.

Å dokumentere telefonen før du sender den kan til en viss grad bøte på problemet, men ville vært skeptisk. Etter min mening har kjøper alt for sterke kort med finns betalingsgaranti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...