bolzzy Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Har akkurat bygget ny loop med fusion bay tank og har noen problemer: Først og fremst ville ikke outputten på tanken gi fra seg vann selv om tanken var full, men dette hjalp når jeg vippet litt bakover på systemet. Når pumpen er skrudd av vill vannet fylle omtrent hele tanken, og det vil komme noe luft i systemet, mens når det står på vil vannet i tanken halveres og etter noen minutter vil det ikke være noen synlige bobler i loopen. Jeg sitter å overvåker loopen nå for å se etter eventuelt lekasje og luftbobler. Setter stor pris på raskt svar Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Det er litt vanskeligere og bleede loopen for luft med slike bay tanker. Du må rett og slett bare la pumpa gå og fylle på underveis. Endre hastighet på pumpen etc Lenke til kommentar
bolzzy Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 Etterhvert som jeg har latt systemet stått og gått har det kommet litt flere luftbobler ut av systemet mens jeg har justert hastigheten på pumpa. Men når jeg skrur systemet av igjen det gå luft opp i radiatoren og det blir mer vann i tanken. Jeg har latt systemet stå på i over en time og det er veldig lite vann som har minsket fra tanken. Lenke til kommentar
bolzzy Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 er det eventuelt farlig å sette hele systemet sammen igjen, for så å følge med på hvor mye væske det er i tanken av og til? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 luftbobler forsvinner ikke på 1time, kanskje ikke på 5 timer heller. Noe jeg syntes funker er å fylle tanken 100% full mens pumpen er i gang, så stenger du igjen tanken og skrur av pumpa. Så starter du pumpa, lar den gå litt og åpner tanken. Lenke til kommentar
bolzzy Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 prøvde å fylle litt mens pumpa gikk istad og stengte igjen fill-porten, men vannet i tanken gikk uansett opp høyere opp i tanken, og hvis jeg da stopper systemet med full tank vil jo systemet bli umulig å åpne uten å ha vann utover hele gulet+pc'n? er det eventuelt lurt å bygge sammen systemet og fille på etterhvert som loopen bleeder seg selv? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Er derfor du skal la pumpa gå litt før du åpner. Men det kan skje at det kommer litt væske ut Men det har sett ut til og fungere bra hos meg. Virker som det hjelper får å få ut boblene. Som sakt, slike tanker tar tid å bleede. Lenke til kommentar
bolzzy Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 men hjelper det å få ut luft når luften går tilbake i loopen når jeg skrur den av? eller blir det mindre og mindre luft som går tilbake i loopen etter jeg har skrudd av pumpa? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Om jeg ikke husker feil er det slik at du bør ha tanken 100% full får at boblen skal gå ut. Hvertfalt nærme, også bør du jo tilte PCen. Lenke til kommentar
bolzzy Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 skal sette sammen systemet som det er nå og får heller følge med og fylle på om nødvendig, føler at det er en tryggere løsning ^^' (ja, er min første loop). Tar 2 sec å fylle uansett, men hvis dette ikke hjelper skal jeg med glede prøve din løsning Lenke til kommentar
bolzzy Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 Om jeg ikke husker feil er det slik at du bør ha tanken 100% full får at boblen skal gå ut. Hvertfalt nærme, også bør du jo tilte PCen. du hadde rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå