Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny PC og såklart ikke signal til skjermen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får ikke POST eller noe som helst på skjermen? Det er ingen kabel i onboard skjermkort? Og Radeon kortet har vært testet av butikk?

 

Da vil jeg gjette på noen instillinger i BIOS som tvinger bilde ut på onboard skjermkort uavhengig av om det sitter eksternt skjermkort der eller ikke.

Lenke til kommentar

Ingenting på skjermen bortsett fra "No signal detected" hverken på D-sub, HDMI eller DVI. Om Radeon kortet har vært testet aner eg ikke, delene har blitt plukket og satt sammen til den eg skriver fra nå.

Om det er kabel fra onboard skjermkort kan eg ikke si sikkert, har bare konsentrert meg om det andre når eg har vært inni og fiklet.

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja hva nå.

 

Melding fra Kundesenter:

RMA 701027276

Skjermkort testet ok, returneres til kunde.

Vår tekniker kunne ikke finne noen feil ved produktet. Får signal på både DVI og HDMI. Testet ok i Heaven Benchmark

og Furmark. MW3 med 1920x1080, high settings OK.

Testrapporter vedlagt.

Mvh

Returavdelingen

_______________________________________________________________________________________________________________

Produkter:

Mat.no. Description Qty Weight

 

623768 XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Dual Fan" 1 STK 1,200 KG

PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 900MHz

Lenke til kommentar

Fått tilbake kortet nå sammen med testresultatene som sikkert er kjempebra. Men hjlper lte når det uansett ikke virker hos meg. Setter i kortet, strøm til kortet, hdmi kabel fra kortet til skjerm, strøm på. "No signal detected" Setter i kabelen til onboard skjermkort slår over til D-sub på skjerm og ikke signal der heller.

 

Tar eg UT Radeon kortet så kommer det signal til skjerm fra onboard skjermkort.

 

Herrefaen så frustrerende.

Lenke til kommentar

Når du har i skjermkortet i maskinen din, har du passet på å koble egen strøm til skjermkortet i tilleg? Fra strømforsyningen altå, på de fleste kort i dag er det ikke nok med bare pci-e tilkoblingen.

 

Ikke for å påstå at du er dum, men høres bare ut som du har lite peil :p. Ikke at jeg er noe ingeniør på området heller..

 

Edit: 6870 dual fan skal ha 2 stk 6-pins strømkontakter inn på toppen mener jeg.

Endret av ole a
Lenke til kommentar

:p

 

Saken er løst. Kort forklart, HDMI kabelen som ble satt i Radeon kortet kom ikke helt inni slot'en den skulle stå i. Siden selve kontakten på HDMI kabelen står på slutten av kabelen og det er hard gummi bak der så tok dette bort i "veggen" på PC'en bak og HDMI kabelen kom derfor ikke skikkelig inn der den skulle.

 

hdmi2.jpg

 

Så alt det svarte på oversiden tok borti så alt av selve HDMI kontakten kom ikke helt inne skjermkortet.

 

Skrudde ut skruene som holdt kortet på plass og dyttet det pittelitt nedover slik at det ble mer plass rundt selve hullet der HDMI'en skal inn så ble det signal.

 

#Heiaidioten.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Prøvd alle oppløsninger nå, ble anbefalt 1920x1080, men da ble teksten sammenskvist og uklar enkelte steder. 1776x1000 derimot funker fjell. Klart og fint!

 

EDIT: Bortsett fra når eg har denne oppløsningen får eg sorte barer på hver side av skjermen, kan bli kvitt dem ved å gå en opp på oppløsningen men da blir tekst og slikt veldig blurry.

 

Så da får vi leve med de sorte barene :p

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Jeg har samme skjermkortet.. og jeg har ett sært problem. (det er egentlig ikke ett problem) men jeg er interessert i å finne ut av hva det er som skjer, om det er noen som kan se noe logikk i det.

 

 

Jeg kjøpte en pc fra komplett med gigabyte 990fx-ud3 ,amd fx6100 og xfx radeon 6870 dual fan, og har det her kobla til en LG 50" hdtv. i den andre hdmi porten på tv'n er ps3'n kobla i. det som skjer hvis jeg slår på playstation, bytter over fra pc til playstation på tv'n og spiller litt. så har jeg ikke noe signal når jeg slår over på pc'n igjen. bare en grå/svart sprø skjerm. av og til hjelper det å slå tv'n av og på (vente litt) så får jeg bilde igjen. men da opplever jeg av og til at all lyd og video hakker, og må i værste fall reinstallere driverne for å få normal multimedia drift igjen. kjører lyd gjennom optisk utgang på hovedkortet, så den har ikke noe med hdmi å gjøre- Jeg har lurt på om det KAN være en konflikt mellom skjermkortene på pc'n og ps3 seg imellom på en fjern måte? siden det her bare skjer når jeg har hatt playstation på.. det er litt plagsomt å måtte holde på sånn, men jeg tror nok jeg får det i retur friskt om jeg sender det til komplett, og da skal de vel gjerne ha penger av meg også.. i tillegg til tida uten skjermkortet....

 

Blir glad om det er noen som har lignende erfaringer. .

 

Øvrige specs for interesserte;

 

Fractal Design R3, Kingston ValueR 8GB DDR3 1333. 120GB Intell ssd (systemdisk)

Optiarc BD-R, 2TB Seagate Barracuda. veldig fornøyd, yter i masse til mitt bruk. :)

Endret av MistaMista
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...