Cuneax Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Hvordan er det mulig? Denne lyspæra svever og får trådløs strøm Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Det må vel et ganske kraftig elektromagnetisk felt til for å få til noe slikt. Jeg som har metall implantert i kroppen ville nok holdt meg langt unna dette rommet. 2 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Flott at slike ting blir prøvd ut, men er det noen reell nytte i det? Kan ikke si meg veldig imponert, selv om prinsippet jo er stilig. Å overføre strøm trådløst ved hjelp av spoler har vært kjent siden Nikola Tesla sine dager. Å få noe til å sveve ved hjelp av elektromagneter er vel ikke noen stor kunst det heller. Når det i tillegg er en stasjonær enhet, og sveveevnen ikke er for å fjerne friksjon, er det kun sløsing av energi. Eller tar jeg helt feil? 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Det har ein større artistisk verdi enn nytteverdi. Ein liten lysdiode er ikkje stort, men om dei får til noko liknande med større armaturar kan det kanskje fungere i enkelte rom. Ser ikkje for meg at det skal dukka opp hos folk flest. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Det vil bli et ganske kraftig sammenstøt når strømmen går. G-kreftene bør nok derfor dempes med fjæring av noe slag. Forøvrig er det ikke noe nytt konsept. EDIT: Det er lyskilde via kabel i denne. Endret 6. juli 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Plexim Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Det må vel et ganske kraftig elektromagnetisk felt til for å få til noe slikt. Jeg som har metall implantert i kroppen ville nok holdt meg langt unna dette rommet. du ville vel fått en nesten like fæl opplevelse som en venn av meg med pacemaker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg