Gå til innhold

Fins det bærbare PCer med kvalitetsbatterier?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en hp G62 med defekt batteri. Den holder ikke strøm i 3 minutter en gang. Pga av trøbbel med reklamasjon(infocare svarer meg ikke...) så er jeg begynt å være på utkikk etter en ny laptop.

Så, finns det PCer med batterier som varer i 3-4 år? dvs at de holder betydelig mengde strøm. Disse Litium batteriene er jo ikke skapt for en bærbar, de klarer jo ikke å holde på kvaliteten i et år en gang....

Hadde en PC på videregående, den hold strøm i 3-4 timer når den var ny(5år siden), nå holder den 30minutter, det er jo betydelig bedre en min nåverende laptop.

Så hva som har skjedd med batteriteknologien vet jeg ikke, men det jeg vet er at PCer er dyre saker og batteriet er en vital ting. uten batteri så er ikke PCen brukbar. Derfor bør Batteriet holde i minst 3 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

De laptoper jeg har hatt har batteriet holdt i 2-3 år. Har ikke vært 100% dødt da, men win har varslet at det bør byttes. Batteri har vel en garanti/reklamasjon på ett år. Reklamer til HP om batteriet er under ett år.

Ellers bruker HP disse folka: http://no.eetnordic.com/

Lenke til kommentar

Det er svært tilfeldog hvor lenge et batteri holder. Min søster har en acer 5930G som hun arvet fra meg, den er vel fra 2008 eller noe sånt, og batteriet er nesten like godt i dag. Tipper rundt 70-80% av orginal kapasitet.

Min andre søster fikk en ny samsung r580 til jul i 2010 og batteriet holdt i 9 mnd før det døde.

Det er oftest 6-12mnd garanti på batteri. Men det er 2 års reklamasjonsrett (gjelder ikke firmakjøp), ved reklamasjon utenom garantitiden må man gå via butikken man kjøpte maskinen i. Fikk nytt batteri på samsungen.

Øvrige bærbare jeg har/har hatt, har vel tapt rundt halve kapasiteten etter 2-3 år, men ingen har "gitt helt opp" dvs de har ihvertfall hatt en time driftstid ved minimal belastning.

Nytt uorginalt batteri fås ofte for 150-200,- på ebay inkludert frakt. Så langt har jeg helt ok erfaringer med ebay batterier, men man vet aldri før man får batteriet og evt har brukt det en stund om det faktisk er bra.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Aner ikke hvorfor folk opplever dette så ulikt. Kjenner ingen av mine venner eller familie som har klagd på kort levetid på batteriet, bleier som sagt vare 2-3 år, da varsler win om at det bør byttes men det varer jo fortsatt. Jeg vil anta at laptopbatterier består av vanlige oppladbare batterier koblet sammen, så ønsker man å spare penger kan man sikkert bytte dem ut selv. Originale batterier koster ofte rundt tusenlappen, inkl. frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...