ATWindsor Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg spilte ballen tilbake på deg, men jeg kan forklare litt nærmere: 5W x 21 timer = 105Wh 20W x 3 timer = 60Wh Om strømforbruk har noe å si, så leder AMD her. Ikke i mine øyne. Selvsagt fint med lav idle, men hovedgrunnen tila t jeg er opptatt av det er for å få stille kjøling, og der er det ikke idle-forbruket som er dimensjonerende. AtW Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) snip Slutt å kommenter, du har null peiling på det du skriver om her på forumet. Så gi faen. Slike idiotiske kommentarer du kommer med, som ikke henger på greip i det hele tatt. Enten lærer du deg data eller så gir du faen i og kommentere. edit: Beklager ordbruken, bare sitt vedkommende kommentere i flere tråder og det er veldig provoserende når vedkommende villleder folk kommer med med masse usanne ting. Endret 9. juli 2012 av sveibuen 4 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 arni nvidia har solgt mer av 680(derfor det ikke var i volum) en de har gjort av 570 og 580 allerede. bare å sjekke sidene deres, så på higfh end biten har de allerede vunnet og 560ti er fortsatt det mest solgte kortet (ifølge steam surveyen) så vet ikke jeg.. men nvidia kort har veldig lite coil whine i forhold til amd. bare å kjøpe dem selv og lese tester så ser du det. Mener du virkelig at GTX 680 har solgt mer enn GTX 570 og GTX 580 sammenlagt? Jeg trodde du bare var en fanboy, du har jo ikke peiling i det hele tatt. 4 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) arni nvidia har solgt mer av 680(derfor det ikke var i volum) en de har gjort av 570 og 580 allerede. bare å sjekke sidene deres, så på higfh end biten har de allerede vunnet og 560ti er fortsatt det mest solgte kortet (ifølge steam surveyen) så vet ikke jeg.. men nvidia kort har veldig lite coil whine i forhold til amd. bare å kjøpe dem selv og lese tester så ser du det. Ok, rart med tanke på at GTX 680 kun har vært tilgjenglig i volum noen få uker nå. Trodde det var pga at TSMC hadde problemer med produksjonen... men men. Regner med det er den pålitelige kilden fri fantasi du har brukt her? Endret 9. juli 2012 av PerUlv2 3 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) arni nvidia har solgt mer av 680(derfor det ikke var i volum) en de har gjort av 570 og 580 allerede. bare å sjekke sidene deres, så på higfh end biten har de allerede vunnet og 560ti er fortsatt det mest solgte kortet (ifølge steam surveyen) så vet ikke jeg.. men nvidia kort har veldig lite coil whine i forhold til amd. bare å kjøpe dem selv og lese tester så ser du det. Mener du virkelig at GTX 680 har solgt mer enn GTX 570 og GTX 580 sammenlagt? Jeg trodde du bare var en fanboy, du har jo ikke peiling i det hele tatt. æsj så nå at jeg skrev 570. fuck. mente 590 men ifølge nvidia sin egen salgsrapport har de solgt mer 680 enn 580 på grunn av 3årssyklusen de prater om. hvis du ikke vet hva det er får dere faenmeg lese om det på nvidias arkiver. og ja de hadde produksjonsproblemer men hvordan i faen det kan sies at det har vært ute i 4uker når det kom ut for nesten 4 måneder siden er fantastisk(kom ut 22 mars). og hvis du snakker fanboy hva faen er du da? 680 er et overlegent produkt i forhold til 7970 på alle måter unntatt zerostate hvis du er uenig i det kan du jo bare lese litt rundt. Endret 9. juli 2012 av cannibalguppy Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 680 har i praksis vært utilgjenglig frem til noen få uker siden, 580 har solgt bra i over et år. At du sier at 680 er "overlegent" 7970 ... vel - det er avhengig av hva du spiller, hvilken oppløsning du spiller i og/eller du bruker compute delen - uansett så er nok ikke overlegent uttrykket som passer helt. Lukter gutterom fanboy lang vei. 2 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 680 har i praksis vært utilgjenglig frem til noen få uker siden, Det vil jeg si er feil. Det har ikke vært noen problemer å oppdrive 680 kort de siste måndene. Greit nok, det har ikke vært 100-vis av kort på lager, men en eller annen butikk har hatt en type kort på lager, og hvis ikke de har hatt kort inne så har man kunne bestille kort, som man har fått iløpet av en ukes tid. 670 har hatt gode volum helt siden lanseringen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) æsj så nå at jeg skrev 570. fuck. mente 590 men ifølge nvidia sin egen salgsrapport har de solgt mer 680 enn 580 på grunn av 3årssyklusen de prater om. hvis du ikke vet hva det er får dere faenmeg lese om det på nvidias arkiver. og ja de hadde produksjonsproblemer men hvordan i faen det kan sies at det har vært ute i 4uker når det kom ut for nesten 4 måneder siden er fantastisk(kom ut 22 mars). og hvis du snakker fanboy hva faen er du da? 680 er et overlegent produkt i forhold til 7970 på alle måter unntatt zerostate hvis du er uenig i det kan du jo bare lese litt rundt. Ifølge Sweclockers har GTX 680 solgt bedre enn GTX 580 gjorde i løpet av de 6 første ukene, med tanke på at GTX 580 var et digert plaster på floppen som var GTX 480 er det kanskje ikke så skrekkelig rart at GTX 680 selger bedre. Det er en klar forskjell på å si at salget i løpet av de første 6 ukene av levetiden til et produkt er bedre og å si at totalsalget har vært større. Kan jeg foreslå at du korrekturleser postene før du legger dem ut? Hver eneste gang jeg skriver et svar kommer du med et "Jeg skrev feil, dermed avskriver jeg hva du skrev fullstendig og komme med flere nye latterlige påstander for deg å plukke fra hverandre." Det eneste jeg skrev angående GTX 680 var at det har vært tilgjengelighetsproblemer, jeg skrev ikke at det har vært umulig å få tak i det mesteparten av tida. GTX 680 blir gruset av HD 7970 i Bitcoin-mining, og de aller fleste compute-oppgaver går også flere ganger raskere på 7970 enn på 680. Det er også massevis med spill som kjører bedre på 7970 enn på 680. Hvis du er uenig i dette kan jeg også gi deg spesifikke kilder istedet for å komme med vage påstander: http://www.anandtech...up-to-gtx-680/4 http://www.anandtech...up-to-gtx-680/5 http://techreport.co...icles.x/23150/6 http://techreport.co...icles.x/23150/9 http://www.techpower..._Edition/7.html http://www.techpower..._Edition/6.html Hvorfor brukte jeg anmeldelser av GHz Edition? Fordi disse testene har oppdaterte drivere. "Men 7970 yter ikke best i BF3!!!!111!!!oneoneone!1!1!" - Det er heller ikke alle som syns BF3 er så skrekkelig viktig. EDIT: I neste svar håper jeg du kan legge ved noen kilder, det hjelper enormt for troverdigheten din. Endret 9. juli 2012 av arni90 4 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 680 har ikke vært tilgjenglig i volum frem til for noen få uker siden - det er et faktum og et faktum som selvsagt har påvirket salgstallene. Det sammen med - som du påpekte - at GTX 670 har hatt bedre tilgjenglighet og pris sier vel sitt.... 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 680 har ikke vært tilgjenglig i volum frem til for noen få uker siden - det er et faktum og et faktum som selvsagt har påvirket salgstallene. Så hva er din personlige definisjon av "volum"? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Tilgjenglig i volum betyr blant annet at du kan gå inn på hvilken som helst webshop og forvente at det er i lager. Benekter du at det har vært vanskelig å få tak i GTX680 helt frem til juni? I tilfelle er det mange her inne som gjerne skulle visst hvor de fikk tak i kort for en tid tilbake? Et lite "GTX680 supply problems" søk på google vil også gi deg litt lesestoff. 2 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Tilgjenglig i volum betyr blant annet at du kan gå inn på hvilken som helst webshop og forvente at det er i lager. Da har vi forskjellig definisjon på "volum"... Det du beskriver handler etter min mening mer om overskudd av produkter i markedet. Du kan helt fint selge store volum av et produkt uten at det er et stort overskudd i markedet. Benekter du at det har vært vanskelig å få tak i GTX680 helt frem til juni? I tilfelle er det mange her inne som gjerne skulle visst hvor de fikk tak i kort for en tid tilbake? Jeg benekter at det har vært veldig vanskelig ja, såfremt du ikke må ha et bestemt kort. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Tilgjenglig i volum betyr blant annet at du kan gå inn på hvilken som helst webshop og forvente at det er i lager. Da har vi forskjellig definisjon på "volum"... Det du beskriver handler etter min mening mer om overskudd av produkter i markedet. Du kan helt fint selge store volum av et produkt uten at det er et stort overskudd i markedet. Benekter du at det har vært vanskelig å få tak i GTX680 helt frem til juni? I tilfelle er det mange her inne som gjerne skulle visst hvor de fikk tak i kort for en tid tilbake? Jeg benekter at det har vært veldig vanskelig ja, såfremt du ikke må ha et bestemt kort. Jeg prøvde selv å få tak i GTX680 i slutten av mai - som mange andre her inne, de fleste fikk ikke tak i og gikk for GTX670. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg spilte ballen tilbake på deg, men jeg kan forklare litt nærmere: 5W x 21 timer = 105Wh 20W x 3 timer = 60Wh Om strømforbruk har noe å si, så leder AMD her. Ikke i mine øyne. Selvsagt fint med lav idle, men hovedgrunnen tila t jeg er opptatt av det er for å få stille kjøling, og der er det ikke idle-forbruket som er dimensjonerende. AtW Helt enig. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 arni90 og andre AMD/ATI eiere sparer dog litt strøm på å ikke kunne kjøre PhysX Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 arni90 og andre AMD/ATI eiere sparer dog litt strøm på å ikke kunne kjøre PhysX Du har helt rett i at de med AMD bruker mindre strøm i spill med PhysX, men så er det jo ekstremt få spill der PhysX faktisk er noe å bry seg om. De fleste utviklere har heldigvis skjønt at PhysX er en idiotisk ting å implementere i spillet siden det tar ekstra tid, splitter markedet og gir ingenting igjen for gameplayet. Siste spillet jeg spilte som hadde PhysX var Arkham City, og det har jeg ikke spilt siden desember ifjor, for ikke å nevne at PhysX får spillopplevelsen til å føles langt mindre realistisk (Batman som går gjennom et tonn med murstein uten problemer for eksempel.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå