cannibalguppy Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Jeg er temmelig sikker på at om vi hadde kneblet arni90 og tatt fra han 7970 kortet, for deretter å tvinge på han Nvidia GTX 670 SLI eller GTX 690 så ville han kanskje innsett etterhvert at det var det beste for han det tror jeg deg på åssen er det å leve med to 670? jeg lurer også på om det er noe vits med et 680 til Endret 9. juli 2012 av Hårek Megasitatpyramide Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) det tror jeg deg på åssen er det å leve med to 670? jeg lurer også på om det er noe vits med et 680 til Livet med 2 stk. 670 er herlighet i sus og dus. Er rene lykkerusen. Kjøp deg ett til 680 du, så får du skikkelig PhysX i tillegg til SLI. Endret 9. juli 2012 av Hårek Megasitatpyramide Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Livet med 2 stk. 670 er herlighet i sus og dus. Er rene lykkerusen. Kjøp deg ett til 680 du, så får du skikkelig PhysX i tillegg til SLI. ja er to spill som til tider stopper max og det er metro 2033 og crysis 2 med dx11 og texture packs. alt annet zzzzzooomer gjennom hadde det funka bra å bruke et 570 eller 560ti som physx da? Endret 9. juli 2012 av Hårek Megasitatpyramide Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) ja er to spill som til tider stopper max og det er metro 2033 og crysis 2 med dx11 og texture packs. alt annet zzzzzooomer gjennom hadde det funka bra å bruke et 570 eller 560ti som physx da? Ja, det ville nok funket helt fint. Men bedre å ha 2stk. 680. Når jeg kjører SLI med mine 2 kort så kjører kort nr.2 i tillegg PhysX. Funker bare knall Endret 9. juli 2012 av Hårek Megasitatpyramide Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Min personlige mening er at Gk104 er bedre en Tahiti fordi den har fungert "out of the box" generelt gitt mere ytelse og AMD svindla folk med prisene før 680 kom. var ganske provoserende at et 7970 kosta 4500-5000 mens 680 kosta 4000 på launch, når 680 er et generelt bedre produkt, og med out of the box snakker jeg om at med nvidia har jeg ikke hatt noen driverproblemer mens amd slet fra nyttår til april. ike bra greier, for all del må folk kjøpe amd men det er bedre kvalitet i nvidia, fra valg av materialer til ytelse. Ser hva du mener med at 680 har fungert bedre med tanke på drivere. Alle som kjøpte 7970 ved lansering visste at de betalte kostpris for å være tidlig ute på 28nm-bølgen, men du skal få lov til å si at det var provoserende høy pris, jeg bryr meg ikke. Nvidia har såvisst hatt driverproblemer med Vsync denne våren jo. Nvidia bruker akkurat samme materialer i sine GPUer som AMD, ytelsen kommer jo rett og slett an på hvor mye du betaler, AMD eier markedet under 2500 kr nå. Syns Nvidia har strengt tatt sviktet denne generasjonen, det er flott med high-end, men jeg vil gjerne se noe konkurranse i pris/ytelse under 3000 kr. Helt enig. Men dette kommer ikke arni90 til å like å høre. Folk skal få lov til å ha sin mening, om man er enig eller ikke er en annen sak. Jo, jo. Men man trenger ikke prøve å terge på seg folk. Jeg gidder ikke noe krangel her inne. Gidder jammen ikke jeg heller egentlig. mne dette er ikke for å terge han da. han sier så mye om at det jeg mener er feil og da føler jeg for å vise han faktiske data og tall... men søren jeg kløna til sammenligningen mellom kepler og tahiti fuck gk104 mot tahiti er bedre lol Jeg prøvde å ta en titt på Steams maskinvaresjekk, men den funka ikke nå. Tviler på at Nvidia har solgt flere 28nm-GPUer enn AMD har gjort de tre siste månedene faktisk. Det største markedet ligger mellom 1500-2000 kr. GK104 er et langt mer effektivt design for gaming enn Tahiti er, jeg har da aldri sagt noe annet heller? Jeg er temmelig sikker på at om vi hadde kneblet arni90 og tatt fra han 7970 kortet, for deretter å tvinge på han Nvidia GTX 670 SLI eller GTX 690 så ville han kanskje innsett etterhvert at det var det beste for han Jeg vil ikke ha et kort som ikke kan overvoltes! Så lenge ytelsesforskjellen faktisk er så liten som den er, er det lite vits i å bry seg om hvilken side som leverer 3% mer fps i spill #95. Det som betyr noe da blir støy, strømforbruk og eventuelt hvordan overklokking fungerer. ja er to spill som til tider stopper max og det er metro 2033 og crysis 2 med dx11 og texture packs. alt annet zzzzzooomer gjennom hadde det funka bra å bruke et 570 eller 560ti som physx da? Metro 2033 kjører mye bedre på AMD-kortene enn de gjør på Nvidia-kortene nå. Crysis 2 kjører også litt bedre på Tahiti enn på GK104. 1 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 arni90, jeg ser du skriver at du ikke vil. Nettopp derfor jeg skrev at hvis vi hadde kneblet deg og tvunget på deg Nvidia kort, så kan det hende du hadde skiftet mening. Men bare slapp av. Forhåpentligvis så slipper vi å komme til det skrittet Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 arni90, jeg ser du skriver at du ikke vil. Nettopp derfor jeg skrev at hvis vi hadde kneblet deg og tvunget på deg Nvidia kort, så kan det hende du hadde skiftet mening. Men bare slapp av. Forhåpentligvis så slipper vi å komme til det skrittet Jeg har prøvd å spille på en maskin med et GTX 680 i BF3, forskjellen fra et 7970 var umerkbar i BF3 når begge kjørte 90 fps. Hvorfor skal jeg selge 2x 7970 (med vannblokker) for så å kjøpe inn 2x 680 (og da hadde det måttet bli LIGHTNING eller EVGA Classified) for å sannsynligvis ende opp med en nedgradering i Civ V? Jeg har enda ikke hatt gleden av å prøve SLI med Kepler-kortene, men det er vel dømt til å skje en eller annen gang. 1 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Tydeligvis mange som mener at Nvidia "ruler" grafikkmarkedet om dagen.. vel - som Arni har påpekt, det største markedet er på mellomklasse kort, og her regjerer AMD mer eller mindre alene. Highend kort som AMD 79xx og Nvidia 6xx blir stort sett kjøpt av en smal gruppe av entusiaster, som selvfølgelig er overrepresentert her inne. Nvidia må snart få ut fingern og lansere kort i denne klassen for å match f.eks AMD 7850. 2 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 arni90, jeg ser du skriver at du ikke vil. Nettopp derfor jeg skrev at hvis vi hadde kneblet deg og tvunget på deg Nvidia kort, så kan det hende du hadde skiftet mening. Men bare slapp av. Forhåpentligvis så slipper vi å komme til det skrittet Jeg har prøvd å spille på en maskin med et GTX 680 i BF3, forskjellen fra et 7970 var umerkbar i BF3 når begge kjørte 90 fps. Hvorfor skal jeg selge 2x 7970 (med vannblokker) for så å kjøpe inn 2x 680 (og da hadde det måttet bli LIGHTNING eller EVGA Classified) for å sannsynligvis ende opp med en nedgradering i Civ V? Jeg har enda ikke hatt gleden av å prøve SLI med Kepler-kortene, men det er vel dømt til å skje en eller annen gang. Fordi jeg tror med handa på hjertet at du kommer til å bli mer fornøyd med GTX 670/680. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) *** snip *** De bruker ikke same materialer, er en grunn til at det er mer coil whine fra amd kort en nvidia og de er fordi viftene er lavere kvalitet. i tillegg til at å slite med vsynd er bedre enn at alt krasher og ingenting funker. sorry ass took Amd lovlig lang tid å komme med det også hvis du ikke husker det. var ikke før i mars første ikke 7900 kortet kom. og 560TI er fortsatt et knallkjøp i sin prisklasse og selger bedre en 7700 serien. nei men 680 har solgt vesentlig bedre enn alle andre kort. bare å google det så skjønner du hva jeg mener, nvidia klarer enda ikke å produsere nok for demand. og som jeg sa over er 560ti fortsatt bedre enn 7700 serien og nesten i klasse med 7800 serien og koster mindre så why bother? nei men 680 har solgt vesentlig bedre enn alle andre kort. bare å google det så skjønner du hva jeg mener, nvidia klarer enda ikke å produsere nok for demand. og som jeg sa over er 560ti fortsatt bedre enn 7700 serien og nesten i klasse med 7800 serien og koster mindre så why bother? lurer på hvordan jeg som ikke kan det bra en gang kunne overvolte og dermed stabilt klokke 680referance zotac kortet mitt til 1350mhz da dette er desverre helt sant men før du tror jeg er en korsfarer mot amd vit at jeg liker dem godt men de er ikke high-end på samme måte som nvidia og har heller ikke vært det de siste 3 generasjonene. Endret 9. juli 2012 av Hårek Megasitatpyramide Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 arni90, jeg tror du hadde likt dette kabinettet Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Jeg har et Zotac GTX 670AMP i min private gaming pc og eldstegutten i familien har et Gigabyte 7950 Windforce - jeg klarer iallefall ikke å merke noe praktisk ytelsesforskjell i spill på disse. Og AMD bruker som sagt mindre strøm idle - og meg bekjent er de fleste pcer stort sett mer eller mindre idle mesteparten av tiden. Endret 8. juli 2012 av PerUlv2 2 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Jeg har et Zotac GTX 670AMP i min private gaming pc og eldstegutten i familien har et Gigabyte 7950 Windforce - jeg klarer iallefall ikke å merke noe praktisk ytelsesforskjell i spill på disse. Og AMD bruker som sagt mindre strøm idle - og meg bekjent er de fleste pcer stort sett mer eller mindre idle mesteparten av tiden. Den bittelille forskjellen i strømbruk i Idle er vel temmelig uinteressant.. Om et kort bruker 10 eller 15 watt har nå vel ikke så mye å si? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 De bruker ikke same materialer, er en grunn til at det er mer coil whine fra amd kort en nvidia og de er fordi viftene er lavere kvalitet. i tillegg til at å slite med vsynd er bedre enn at alt krasher og ingenting funker. sorry ass Coil whine fra vifter? Right......... Materialene som brukes for å lage kondensatorene som vibrerer er nok veldig like skal du se took Amd lovlig lang tid å komme med det også hvis du ikke husker det. var ikke før i mars første ikke 7900 kortet kom. og 560TI er fortsatt et knallkjøp i sin prisklasse og selger bedre en 7700 serien. nei men 680 har solgt vesentlig bedre enn alle andre kort. bare å google det så skjønner du hva jeg mener, nvidia klarer enda ikke å produsere nok for demand. og som jeg sa over er 560ti fortsatt bedre enn 7700 serien og nesten i klasse med 7800 serien og koster mindre så why bother? HD 7770 lanserte 15. februar og har ikke hatt tilgjengelighetsproblemer. HD 7870 kom 4. mars og har ikke hatt tilgjengelighetsproblemer. GTX 680 kom ut i slutten av mars og var ikke mulig å få i volum før midten av mai. 560 Ti yter langt bedre enn 7770, men å påstå det er i nærheten på noe annet er helt latterlig. Bare en idiot ville valgt 560 Ti over 7850 i dag. nei men 680 har solgt vesentlig bedre enn alle andre kort. bare å google det så skjønner du hva jeg mener, nvidia klarer enda ikke å produsere nok for demand. og som jeg sa over er 560ti fortsatt bedre enn 7700 serien og nesten i klasse med 7800 serien og koster mindre så why bother? 680 har solgt bedre enn 7850? Right........ Jeg skjønner absolutt hva du mener: Nvidia er best, de har ikke feil eller mangler dette er desverre helt sant men før du tror jeg er en korsfarer mot amd vit at jeg liker dem godt men de er ikke high-end på samme måte som nvidia og har heller ikke vært det de siste 3 generasjonene. Dessverre har du bommet på en god del faktakunnskap i posten din over. Nvidia har aldri hatt en så knapp ledelse over AMD på skjermkortmarkedet som de hadde med lanseringen av GTX 680 på over 5 år. Det virker heller som at det er AMD som tar innpå Nvidia år for år. arni90, jeg tror du hadde likt dette kabinettet CM 690 II Advanced er et veldig fint kabinett ja https://dl.dropbox.com/u/40909755/sharedpics/MYPC.jpg 2 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 arni90, takk for bilde. Men du har vel neppe Nvidia edition? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 ... snip ...som jeg sa over er 560ti fortsatt bedre enn 7700 serien og nesten i klasse med 7800 serien og koster mindre så why bother? Hvorfor sammenligner du 560ti med 7770? 7850 er kortet du skal sammenligne med, og da ser ikke ting riktig så pent ut lenger for Nvidia, både når det gjelder ytelse og strømforbruk. [ Den bittelille forskjellen i strømbruk i Idle er vel temmelig uinteressant.. Om et kort bruker 10 eller 15 watt har nå vel ikke så mye å si? Jeg kjenner flere Nvidia fanboys som hadde brukt det fort alt det var verdt ;-) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Den bittelille forskjellen i strømbruk i Idle er vel temmelig uinteressant.. Om et kort bruker 10 eller 15 watt har nå vel ikke så mye å si? Har det så mye å si om maskinen sluker 250W eller 270W 3 timer i døgnet? 1 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Den bittelille forskjellen i strømbruk i Idle er vel temmelig uinteressant.. Om et kort bruker 10 eller 15 watt har nå vel ikke så mye å si? Har det så mye å si om maskinen sluker 250W eller 270W 3 timer i døgnet? Nei, hvem har sagt det? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Den bittelille forskjellen i strømbruk i Idle er vel temmelig uinteressant.. Om et kort bruker 10 eller 15 watt har nå vel ikke så mye å si? Har det så mye å si om maskinen sluker 250W eller 270W 3 timer i døgnet? Nei, hvem har sagt det? Jeg spilte ballen tilbake på deg, men jeg kan forklare litt nærmere: 5W x 21 timer = 105Wh 20W x 3 timer = 60Wh Om strømforbruk har noe å si, så leder AMD her. 3 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 arni nvidia har solgt mer av 680(derfor det ikke var i volum) en de har gjort av 570 og 580 allerede. bare å sjekke sidene deres, så på higfh end biten har de allerede vunnet og 560ti er fortsatt det mest solgte kortet (ifølge steam surveyen) så vet ikke jeg.. men nvidia kort har veldig lite coil whine i forhold til amd. bare å kjøpe dem selv og lese tester så ser du det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå