Torry K Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Hei.. Har en OCZ SSD Octane S2 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=658143#links Har hatt den i bruk noen månder på min Asus laptop. Men, siste 3-4ukene har jeg vert plaget med at maskin går i heng, å jeg må bruke svanskeknappen på den. Noen ganger kommer den av selg selv, men somregel må jeg restarte. Igår var jeg ille plaget å forsøkte å kjøre disk kontroll. Men den kommer seg ikke gjennom seksjon 5. Har lest litt og funnet ut at jeg kan bytte firmware på disken. Men må vel gjøre det ifra en annen maskin. Dette er ikke noe problem i seg selv, men vil jeg miste innholdet på disken?? Kjenner ikke jeg vil reinstallere å oppdatere i time etter time asså Håper på erfaringer å hjelp Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Vet ikke hvordan det er med ocz, men på min intel lastet jeg bare ned et verktøy som fikset alt uten at jeg trengte å gjøre noe. All data var fortsatt intakt. Se på sidene til ocz hvordan firmware oppdateres. Lenke til kommentar
Torry K Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 Kanskje litt knølete av meg å spørre her først men er ikke sååå god i engelsk.. Men har nå knotet sammen problemet direkte til leverandør Når jeg kjører programmet som ligger for nedlasting, får jeg opp feilmelding. Kan ikke kjøres på disk som kjører os. Men før jeg kjører det i en annen maskin, vil jeg være sikker på at jeg ikke mister data bare Får sikkert et lurt svar OCZ om noen dager... Imens får jeg leve med å restarte maskin ofte Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Ser ut som verktøyet til ocz ødelegger all data når du oppdaterer firmware med mindre du har versjon 1.13 av firmwaren. Det var jo litt kukent. Da må du bare ta backup av det du trenger, og så oppdatere firmware via en annan pc. http://www.ocztechno...ls/OCZ_Octane_/ Endret 6. juli 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå