Gå til innhold

Mandag mister 350 000 Internett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det egentlig så dårlig dekning av IPv6 mot sluttbrukere? Jeg har ikke fulgt så nøye med siden jeg har hatt NTNU/Uninett som internettleverandør de siste par årene (og da er det en selvfølge), men utrullingen skal vel være i full gang?

De jeg vet om av norske ISPer for sluttbrukere som har tilbudt det en stund er Powertech og Uninett. Hører rykter om at GET også har begynt å rulle ut nå og at Altibox skal begynne utrulling for nye kunder, men ellers så tror jeg man må vente til høsten eller neste år en gang.

Jeg tok en kjapp dump av IPv6-aksess for hele Tek-nettverket i 10 minutter og det endte med totalt 167 http-requests fordelt på 18 IPv6-adresser så andelen er fortsatt rimelig minimal.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kunne vært interessant å se aktiviteten over en lenger periode, for eksempel 24 timer, knytte hver adresse til ISP og på den måten få en oversikt over hvilke leverandører som tilbyr IPv6. Riktig nok er det sikkert en del leverandører som gir IPv6 til kun deler av kundene sine, men likevel.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår, er hvorfor FBI ikke bare sender alle infiserte maskiner til en side med informasjon om hvordan de fikser problemet.

Ja, det der lurer jeg også på, er nok mange som kommer til å slite med å fikse dette problemet, og jeg tviler heller ikke på at mange ender opp med å hive PC-en og kjøpe ny.

Får bare opp DNS adressa til den lokale routeren. Kan vel være greit å nevne at noen (som meg) må inn i routeren for å hente ut DNS'en.

Så vidt jeg vet så er ikke routeren din sårbar for det viruset. Hvis du må inn i routeren for å hente DNS-en, eller hvis DNS-en din er satt til routeren din, så er du ikke infisert.

Men jeg leste at enkelte rutere også ble infisert.

Verdt å nevne i artikkelen at dette kun gjelder brukere som ikke bruker eget aksesspunkt/router etter modemet....

Det tror jeg ikke helt på, man er ikke sikker selv om man har ruter eller ap.
Lenke til kommentar

Det kunne vært interessant å se aktiviteten over en lenger periode, for eksempel 24 timer, knytte hver adresse til ISP og på den måten få en oversikt over hvilke leverandører som tilbyr IPv6. Riktig nok er det sikkert en del leverandører som gir IPv6 til kun deler av kundene sine, men likevel.

Telenor har hvertfall satt i gang utrullingen av IPv6 til kundene sine. Men pr dags dato skal det være mulig å bruke begge.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...