Nilsen Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 «DNSChanger» stenges for godt. Mandag mister 350 000 Internett Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Flott informering Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Det er vel egentlig bare å gjøre seg klar til å hjelpe venner å bekjente med å fikse noen PCer i nærmteste fremtid da Endret 6. juli 2012 av Mr. Dark 1 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Ikke infisert! Ble litt bekymret ettersom at jeg allerede har fått den samme trojanske hesten to ganger på macen ^^ Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Det jeg ikke forstår, er hvorfor FBI ikke bare sender alle infiserte maskiner til en side med informasjon om hvordan de fikser problemet. 5 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Det jeg ikke forstår, er hvorfor FBI ikke bare sender alle infiserte maskiner til en side med informasjon om hvordan de fikser problemet. Ja, det ville vært naturlig. Hvorfor gjør de ikke det? Det er vel egentlig bare å gjøre seg klar til å hjelpe venner å bekjente med å fikse noen PCer i nærmteste fremtid da Husk å ta betalt for hver time påbegynt da Ellers blir det bare styr. Endret 6. juli 2012 av Unlimited LTD Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Hint til script-writer: Lurt å ikke anta IPv4 DNS servere Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Får bare opp DNS adressa til den lokale routeren. Kan vel være greit å nevne at noen (som meg) må inn i routeren for å hente ut DNS'en. Lenke til kommentar
Bieskjegg Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Hvorfor gjøre det så sinnsykt vanskelig? Bare gå her for å sjekke om du er berørt: http://www.dns-ok.us/ 2 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Får bare opp DNS adressa til den lokale routeren. Kan vel være greit å nevne at noen (som meg) må inn i routeren for å hente ut DNS'en. Så vidt jeg vet så er ikke routeren din sårbar for det viruset. Hvis du må inn i routeren for å hente DNS-en, eller hvis DNS-en din er satt til routeren din, så er du ikke infisert. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Du er generell safe så lenge du har på at DNS serveren automatisk henter adresser. Lite å bekymre seg over. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Ikke infisert . Skjer aldri noe spennende på min maskin om jeg ikke bidrar selv . Forøvrig en fin artikkel fra hw.no. Endret 6. juli 2012 av ronron25 1 Lenke til kommentar
jonk888 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Mine DNS-servere ser helt annerledes ut. Det er 2 lange ip-er og 1 som ligner på en ipv4-adresse. Kan noen forklare meg hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Faddn Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 gjelder det nyere pcer ? I fjor høst aksjonerte FBI mot mennene bak, og beslagla en rekke servere. Jeg bytta nå nylig DNS server fra telenor til powertech, telenor sin viste seg å være ræva på gaming. Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 gjelder det nyere pcer ? Jeg trur ikke alderen på PCn er så viktig Så lenge du holder PCn oppdatert. Lenke til kommentar
si-m1 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Hint til script-writer: Lurt å ikke anta IPv4 DNS servere Hehe, ja. De infiserte serverne stod på ipv4, så burde vel alltid kjørt grønt om det var ipv6 så de sørgelig få som faktisk får ipv6 fra isp hjemme også får godkjent testen :-) EDIT: slik de gjør nå. 2 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Er det egentlig så dårlig dekning av IPv6 mot sluttbrukere? Jeg har ikke fulgt så nøye med siden jeg har hatt NTNU/Uninett som internettleverandør de siste par årene (og da er det en selvfølge), men utrullingen skal vel være i full gang? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg får 3 adresser: fcc0:0:0:fff::1x1 og de neste er like frem til slutten med 2x1 og 3x1. Netbios over Tcpip Deaktivert. Hva betyr dette...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå