EinarEriksen Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Nå fins det en betalingsapp for all kollektivtransport i Oslo og omegn. Nå kan du betale med mobilen Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Dette har vi hatt en stund i Trondheim. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Trønderne har ikke #Ruter, derfor Men dette gjør vel at billetten blir personlig igjen. ergo kan ikke flere bruke samme kort når det er lediig? Lenke til kommentar
borgja Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Hva med NFC-betaling? Det hadde vært enda mer ålreit, med flere og flere terminaler med støtte for det.. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Men dette gjør vel at billetten blir personlig igjen. ergo kan ikke flere bruke samme kort når det er lediig? Er dette tillatt i dag? Hos AtB er jeg rimelig sikker på at det er et brudd på betingelsene å bruke andres kort. De er merket med navn og fødselsdato, og man skal ha med seg legitimasjon med bilde. Nå har jeg riktig nok ikke blitt kontrollert i løpet av de to årene jeg har bodd her, men de sier i hvert fall at det finnes kontrollører. Angående misbruk av mobilløsningene ved å f.eks. ta skjermbilde av appen eller videresende SMS, så skal det i følge AtB være den vanligste måten å snike. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Ja, det er tillatt for flere å bruke flexuskortene som #ruter bruker. Ikke noe bilde eller personlig informasjon på kortet. Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 «At du kan bruke NSBs app hos Ruter er bare en midlertidig løsning.» Betyr dette at man må gå tilbake til Flexus for å ha en billett som gjelder hele strekningen når Ruter har lansert sin løsning? Eller skal Ruter ha enerett på å selge billetter som gjelder hos både NSB og Ruter? Begge deler virker merkelig. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Uffda, skal Oslos kollektivtrafikk i gang med programmering igjen. Da er det bare å vente på skandalene. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Er dette tillatt i dag? Hos AtB er jeg rimelig sikker på at det er et brudd på betingelsene å bruke andres kort. De er merket med navn og fødselsdato, og man skal ha med seg legitimasjon med bilde. (De fleste) Billettene i Oslo er upersonlige. Alle reisekort som selges ved Ruters utsalgssteder uregistrerte. Transaksjonene i kortet knyttes ikke til brukeren, og du reiser dermed "anonymt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg