BearGrylls Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 God morgen alle sammen Jeg skal da kjøpe min første stasjonære pc dedikert til spilling og trenger derfor litt hjelp av alle dere datakyndige her inne Jeg har lenge vurdert å bare kjøpe en komplett pc, men ettersom jeg helt sikkert sparer en del penger på å handle deler så skal jeg prøve å bygge en pc for første gang Det eneste jeg bryr meg om er at pc`en kan kjøre de spillene jeg liker og at den ikke bråker altfor mye Hva skal maskinen brukes til? -Spilling (Bf3, skyrim, sc2 osv). Prisantydning? -Mellom 10-15k Skal maskinen overklokkes? -Nei. Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? -Intel Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc - Har alt. Setter stor pris på all den hjelpen jeg kan få Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Kun pcen du skal ha ja ? Handlelisten er laget hos dustin.no pga dem har bedre eller like god service som komplett.no, billigere frakt og generelt billigere produkter. Du skriver at pcen ikke skal overklokkes, men jeg legger ved komponenter som kan overklokkes, da du kanskje om 1-1.5 år har lyst på litt ekstra kraft. Listen min havnet på 11 000kr. (kan vær at jeg har glemt en ting og 2, men trur ikke det. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Ser forhåndsvis bra ut. Men jeg ville heller valgt SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB som koster kun 150 kr mere. Jeg vet ikke om det er behov å se blueray filmer men f.eks Samsung SH-B123L kan vel være grei, eller Sony AD-5280 om man ikke trenger blueray. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Klart det Som jeg skrev, så har jeg sikkert glemt noe, og HDD str så tok jeg bare en, da det er lite forskjell. og TS har heller ikke sakt hvor stor HDD han vil ha Lenke til kommentar
BearGrylls Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 Tusen takk for svar begge to Hvordan vil dette oppsette som du sveibuen kom med takle de spillene jeg nevnte? Vil det være mye støy? Hvis jeg vil gå opp en tusenlapp eller to hva bør jeg bytte ut? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Oppsettet til Sveibuen er veldig bra, og vil takle de spille du nevner godt. Hva slags skjerm sitter du på? Enig angående bytte til 2TB disk. Kraftigere og bedre PSU til samme pris: http://www.dustinhom...n-750w-modular/ Det er veldig mye mer power enn det du behøver, men da har du en god stund fremover, med mulighet for SLI etc om det skulle bli aktuelt. Endret 6. juli 2012 av fflex Lenke til kommentar
BearGrylls Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg har en BenQ skjerm, noe ca sånn som denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710 Men da vil dette oppsettet kjøre de spillene jeg nevnte tidliger godt som fflex sier, noe som betyr medium? high? ultra? Når jeg først skal ha en ny pc så vil jeg den skal vare en stund fremover med tanke på dagens og fremtidige spill Lenke til kommentar
fflex Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Det oppsettet vil kose seg ekstremt godt i oppløsningen du bruker på skjermen. Bare å kjøre på! Vi snakker da high/ultra i BF3.. fint. Endret 6. juli 2012 av fflex Lenke til kommentar
BearGrylls Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 Ok, tusen takk for svar alle sammen Da har jeg fått en ganske god pekepinn på hva jeg skal kjøpe av deler. Satser på at youtube har noen gode selvbygger guider . Lenke til kommentar
greenman Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Sjekk ut tråden i signaturen min for videoer / pekepinner Lenke til kommentar
BearGrylls Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Takker så meget Bibow Forresten, jeg kom over en ferdigbygd pc på dustinhome.no å lurte bare på hva dere her på forumet synes om den, er den verdt pengene? http://www.dustinhome.no/product/5010637674/dustin-pc-enthusiast-xi70/#intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Som ferdigbygg var den ikke så gale. Men det vil lønne seg å bygge selv av flere grunner. Lenke til kommentar
BearGrylls Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 Da skal jeg legge inn en bestilling hos dustinhome. Den ble nesten identisk med listen til sveibuen pluss en blueray spiller, er det noe jeg har glemt da før jeg handler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå