Gå til innhold

installere systemavbildning på ny og mindre harddisk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt en 500GB HDD som nå er installert partitionert og formatert med MiniTools. Når jeg forsøker å installere systemavbildning fra min gamle 640GB HDD, og kommer så langt som til at selve installeringen skal starte så får jeg beskjed om at det ikke finnes en gyldig disk å installere systemavbildningen på.

Jeg har lest at dette har vært et problem i mai 2011 (siste tråd på temaet) og lurer nå på om Windows 7 har forbedret mulighetene til å installere systemavbildning på mindre harddisk. Microsoft Norge sier det er vanskelig å svare på. ER DET NOEN ANDRE SOM VET NOE OM DETTE

MVH

HKF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windwos 7 sin "egen" image funksjon av hel disk (alle partisjoner) får du som du sier ikke mulighet til resize under image restore). Ikke ved enkelt partisjon heller for den saks skyld.

Så oppsummert betyr dette at target disk/partisjon må ha lik eller større plass enn source.

Derimot om du benytter andre image verktøy for å ta image av din 640GB disk/partisjoner vil du få det til om de har supportert funksjon = image resize. Paragon sitt disk image verktøy kan jo nevnes.

Lenke til kommentar

Har fått til å gå fra harddisk, til liten SSD.

Da var det mye ledig plass på harddisken. Kjørte først defragmentering, og kunne deretter forminske størrelsen på partisjonen med Windows sitt innebygde verktøy. Når den var ferdig, kunne jeg bruke windows sitt verktøy for systemavbilding. Satt i den nye SSDen, og fikk lagt inn tidligere avbilding.

Lenke til kommentar

Takker for for kjappe svar. Jeg skal forsøke med Paragon i kveld. Gleder meg virkelig til å forsøke noe annet enn bare å skalle hodet i veggen... Jeg burde virkelig postet på forumet her for 2 uker siden så hadde jeg spart meg noen frustrerende kvelder. Mange takk!! :)

mvh

HKF

Endret av HKF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...