Gå til innhold

Støysvak hjemmeserver til ca 5000

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har vært utenfor "hardwaresirkuset" en stund nå og er derfor ikke særlig oppdatert på hva som er dagens gode standarder. Jeg har behov for en liten hjemmeserver som hovedsaklig skal gjøre følgende hovedaktiviteter:

• Laste ned torrents
  • IIS Hosting (Bare noen små interne servicer og sider)
  • SQL-Server (Igjen bare internt)
  • Kanskje bruke den som mediaserver i Plex
  • Kanskje virtualisering
  • Fillagring (Mediafiler)
  • Byggserver for kode

Prioritering:

1. Pris
  2. Støy
  3. Ytelse

Jeg har satt sammen et forslag på https://prisguiden.no/liste/133331 ,

men jeg håper dere finner komponenter som er bedre/billigere og aller viktigst: avslører kompabilitetsproblemer.

Jeg har ganske liten plass i leiligheten derfor må serveren stå under tv-en sammen med resten av hjemmekinoopplegget (maks høyde ca 20 cm). Kabinettet har jeg egentlig bare slengt inn for å få en pris, jeg syns det er vanskelig å finne et ordentlig kabinett når man legger vekt på begrensningen jeg har nevnt ovenfor.

Jeg er absolutt ikke negativ til å kjøpe en ferdig løsning, men så langt har jeg ikke klart å finne noen som kan passe.

Håper på noen (gode) tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar XfsB. Skulle spørre om bakgrunnen for anbefalingen, men så fant jeg dette sitatet fra brukeren MrPr0 i en annen tråd "Herlig å se at noen anbefaler en HDD som ikke er grønnere enn Mor Theresa. Når PCen ikke er i særlig bruk vil HDD roe seg ned til nesten stopp, og da tar det tid før den øker spinnehastigheten og kommer igang igjen når du ber om det. Mange produsenter får faktisk bort fra disse miljøvennlige HDDene. Ettersom disse green-HDDene er litt treigere vil oppgaver ta lengre tid, og de vil dermed trekke like mye hvis ikke mer enn om du hadde en kjapp HDD som er ferdig med oppgaven på 1-2-3." Er det noen harddisker som er spesielt anbefalt? (Billig og bra selvfølgelig :wee: )

Edit: Fant denne fra en annen tråd: http://www.komplett....aspx?sku=653071 Går for den hvis ingen klikker. (Har også oppdatert handlelisten)

Endret av Luffe_81
Lenke til kommentar

Takk for svar LMH1. Har byttet ut ssddisken til den du anbefalte. Syntes den cpukjøleren var litt dyr. Greit nok at den sikkert er bedre enn den som følger med, men vet ikke om den er verdt 665 kr på et system til ca 5000?

Ser også litt vanskelig ut å få et kabinett som passer inn i hjemmekinoracket med nok diskplasser. Vurderer å ta i bruk et skap og kanskje gå over på noe ala denne http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=650876#extra . Jeg lurer dog på om det fort kan bli problemer med varme i så kompakte kabinetter. Det enkleste er nok å kjøpe større leilighet, men det har jeg definitivt ikke råd til.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt rundt på kabinetter har jeg bestemt meg for å gå for et Lian Li PC-Q08. Må da gå bort fra planen om å ha kabinettet rett under tv-en og må være litt kreativ med et skap, men det burde gå. Jeg må da også finne meg et nytt hovedkort som er lite nok, men det skal nok gå greit.

Lenke til kommentar

Nå er jeg fornøyd med oppsettet mitt og det blir nok bestilt fra mpx i løpet av kvelden. Siden det ikke har vært mange tilbakemeldinger tar jeg det som et tegn på at oppsettet gir en god kombinasjon av pris/ytelse. Eneste jeg er usikker på er om corsair psu-en vil passe i kabinettet, men noen sjanser må man vel ta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...