CellularDude Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Har nettopp montert led-pærer som parklys, kjørelys og tåkelys på min Skoda Octavia 2011-modell. Resultatet er konge, men siden pærene ikke har innebygget canbus, kommer det som ventet feilmelding om lys på dashbordet. En jeg snakket med hos den lokale skodaforhandleren, sa at det ikke var noe problem, annet enn at man måtte kjøre med feilmeldingen. Noen som kan bekrefte dette? Tenker på om det er skadelig for el-anlegget. Har ikke lyst å kjøpe ekstra motstand, dersom dette ikke er nødvendig. Kjøpte noen led-parklys med innebygget canbus, men de var litt for tykke til å passe inn i sokkelen, selv om de var oppført som passende til min Octavia. Derfor byttet jeg til noen andre uten canbus. Noen som vet hvor jeg kan få tak i parklys (T10-sokkel), kjørelys (W21) og tåkelys (H8) med innebygget canbus? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Det er nok ikke pæren som har innebygget CANbus. Lampen er tilkoblet en elektronisk enhet som måler strømmen. Det er denne enheten som har CANbus (for å kommunisere med dashboardet). Når Led pærer adverteres som at de har CANbus så betyr det bare at de trekker like mye strøm som en vanlig gødepære. Det er altså ikke skadelig at lampen trekker lite strøm. 1 Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Høres bra ut! Det er altså kun et varslingssystem som bl.a overvåker utendørs lys, som igjen har med trafikksikkerhet å gjøre. Så dersom jeg selv vet hvorfor det lyser på dashbordet og kan leve med det, er det bare å kjøre med led-pærene. Ifølge forhandleren er det ikke mulig å deaktivere varslingen. Vil tilføye at blinklyspærene og skiltlysene ikke er led. Ellers er hele baklyktene byttet. Imidlertid er disse produsert med motstand, og ga dermed ikke utslag på feilvarslingssystemet. Derimot gjorde det virkelig utslag på bilens utseende Endret 6. juli 2012 av CellularDude Lenke til kommentar
joka Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 varslingen kan ikke deaktiveres... men, den kan omprogrameres til led.. iallfall på baklys og parklys.. kjørelys vet jeg ikke.. står en del om koding her : .. er golf 6, men det meste er likt på skoda også. (VAG) http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4898893-LED-tail-Install-with-or-without-Rear-Fog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå