Gå til innhold

Hvilket grafikkort burde jeg velge ?

Anbefalte innlegg

Heihei !

Lurer på om dere kan gi meg litt rådgivning på grafikkort?

Har lenge hatt ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751358) i handlelista mi til min snart nye pc.

Men har begynnt å tenke litt på at jeg heller vil ha ett 3GB grafikkort.

Hvor mye bedre er 3GB enn 2GB ?

Vil virkelig ha det beste av det beste nå som jeg først skal kjøpe ny PC, iogmed at den mest sannsynlig ikke skal byttes ut for om 6 år (igjen).

MAX pris: 4000kr...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjører jeg 1650 * 1050. Men har planer om å kjøpe meg en større skjerm etterhvert.

Leser mye om at 670GTX nesten er bedre enn 680GTX ? Men er fortsatt den ekstra 1GB jeg sikler etter da.

Og kunne du gitt meg en link til 7970 kortet du mente? :)

Ellers takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Hvor mange GB et skjermkort har, har ingenting å si for ytelsen et skjermkort har, med mindre du spiller i ville oppløsninger.. Spiller du med full HD eller 1920*1200 så holder 2GB i massevis, uanset hvilket spill det er.

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

Så top kortet gtx670 er ett bra valg? tenkte bare siden jeg får 3gb for ett parr hundringser mer

3GB (og særlig den ekstra båndbredden på et 7970) vil hjelpe med:

Ekstreme oppløsninger

SuperSampling AntiAliasing

Fallout3/New Vegas/Oblivion/Skyrim/STALKER/andre modbare spill etter du har lastet ned 10GB med teksturpakker.

Til gjengjeld vil et 7970 bråke mer og bruke mer strøm enn et 670, og grafikkytelsen er ikke voldsomt mye bedre så lenge du ikke er begrenset av mengden VRAM (2GB er 50% mer enn hva du trenger for alle spill på oppløsning 1920x1080 i dag.)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-jDflNq

3GB VRAM er ikke noe mere nødvendig enn 2GB på 1 skjerm. Skal du kjøre 3 skjermer så kjøper du et av 4GB kortene til Nvidia da du burde ha minimum 1,25GB VRAM per 1920x1080 skjerm.

Radeon HD 7850 koster en tusenlapp mindre. Har den ikke omrent samme ytelse som 660 Ti?

7850 ligger et godt stykke bak og kan ikke sammenlignes mtp pris. 7850 er et godt valg om du skal bruke en tusenlapp mindre. Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...