Gå til innhold

Blir bankkortet sperra vis man tar ut 14k i minibank?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

overskriften sier det meste, men er under 15 så har ikke nettbank. Fikk pengegave inn på denne kontoen som jeg gjerne vil ta ut.

Men risikerer jeg at banken sperrer bankortet mitt fordi de tror det blir tømt av en "tyv" ? :huh:

Nei selvsagt ikke, er bare til å ta ut så mye du vil. Så sant du ikke overskriver grensene på kortet, er av og til slik at en kun kan ta ett "X-antall" tusen på sitt bankkort pr.uke.Men sperret blir det ikke, må i verrste fall vente 7 dager for å kunne ta ut mer. Lykke til.

Endret av China Burger
Lenke til kommentar

Det kommer vel helt an på hvilke uttaksgrenser som er satt som standard hos banken din. Noen opererer med lavere grenser enn 15k for å forhindre at noen truer deg til å tømme hele kontoen med en pistol eller kniv mot ryggen, for eksempel.

Snakk med banken din for å finne ut hva grensene er på. Sist gang jeg var i utlandet så var grensen på ca 8-10k per 5 dager, tror jeg.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

overskriften sier det meste, men er under 15 så har ikke nettbank. Fikk pengegave inn på denne kontoen som jeg gjerne vil ta ut.

Flott tenkt! Det er veldig viktig å bruke penger man får umiddelbart. Når du senere får deg jobb og får lønning, er det viktig å bruke opp pengene fortest mulig. Har du fortsatt penger igjen fra forrige lønning når du får neste lønning, så er det et tegn på at noe er galt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som folk har misforstått litt her, skal ta ut pengene fra debit kortet mitt. Gi det til gubben (pappa) så skal han sette det beløpet jeg gav til han på sparekontoen min.

Kan ikke gjøre dette selv fordi vi ikke har bank der hvor jeg bor, men minibank. Var redd for at kortet hadde sperre derfor spurte jeg. Har vell nå fått svarene jeg trenger ;) Takk for hjelpen!

• Liker 1
Lenke til kommentar

SPV gir deg nettbank fra fylte 13 år, men den kan du bare bruke til å holde orden på økonomien din og overføre mellom dine egne konti. Kjenner ikke til andre banker på dette feltet, da jeg ikke akkurat er i aldersgruppen for dette. :)

Du kunne uansett bare ringt banken og overført penger over telefon.

Lenke til kommentar

SPV gir deg nettbank fra fylte 13 år, men den kan du bare bruke til å holde orden på økonomien din og overføre mellom dine egne konti. Kjenner ikke til andre banker på dette feltet, da jeg ikke akkurat er i aldersgruppen for dette. :)

Du kunne uansett bare ringt banken og overført penger over telefon.

Tusen takk for hjelp! :) Skal prøve å bytte bank til SPV :p!

Lenke til kommentar

Hvor i landet befinner du deg da? Med mindre du bor i Hordaland, Sogn og Fjordane eller Rogaland ville jeg nok ikke valgt SPV, men en bank som ligger i nærmiljøet, og heller godsnakket litt med en kunderådgiver.

Rent juridisk så tror jeg ikke det er noe i veien for at en 13-åring kan få både fullverdig nettbank og ordentlig VISA-kort. Kredittkort er det dog ikke lov å gi deg før du blir 18.

Mange banker har likevel et kundeprogram der de gradvis fra du blir 13 gir deg mer og mer frihet. Dersom du tar foreldrene dine med i banken og snakker med en rådgiver (avtal møte på forhånd), er det sikkert mulig å ordne noe.

Husk at siden du er mindreårig, må foreldrene dine skrive under på alt du eventuelt vil ha av tjenester i banken. Så du må nesten ha de på laget før du evt snakker med banken. :)

Lenke til kommentar

Var det jeg fikk som svar fra min bank i hvert fall, og når jeg nevnte at andre kunne få det i andre banker så svarte de at det ikke er lov og at de bankene gjør lovbrudd o.O

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...