kjikvadrat Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Eg tar ein del bilete av barberhøvlar som eg kjøper, og postar på eit barberingsforum. Eg har måtta ta eit A4-ark, gå ut på terrassen og ta bileta der. Ikkje alltid like nøgd med det harde ljoset. Så eg tenkte eg skulle laga eit enkelt ljostelt. Forhåpentlegvis vert det litt betre ljossetjing på bileta framover. Dette passar også bra til biletetaking av små ting eg sel på finn.no, til dømes. Om de vil sjå bileta av prosessen, følg lenka (eg gidd ikkje lenka til alle bileta, hehe). Her er i alle høve resultatet: http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/299915-Home-made-budget-light-tent?p=4259681#post4259681 IMG_0715[1] by Anders Myhre Brakestad, on Flickr Her er somme testbilete. Eg har litt problem med djupnaskarpleiken, tydelegvis. Lampene eg nyttar gir ikkje kvitt ljos, så eg har måtta utføra litt fargeendring i adobe camera raw. Test by Anders Myhre Brakestad, on Flickr Test_1 by Anders Myhre Brakestad, on Flickr Test_2 by Anders Myhre Brakestad, on Flickr Test_3 by Test_4 by Anders Myhre Brakestad, on Flickr Test_5 by Anders Myhre Brakestad, on Flickr Jau, var det verdt eit par timars putling og 260 kroner? Endret 5. juli 2012 av kjikvadrat 2 Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Det må være veldig morsomt å lage noe av papp til 260kr. siden du valgte å gjøre dette framfor å bruke mindre penger på noe du slipper å lage Digger disse gulvstående lampene du har hentet fra 90-tallet, awesome Ca. 100kr. for lysstelt på 40*40*40cm med 4 bakgrunner og ca. 235kr. for lystelt på 80*80*80cm med 4bakgrunner, frakt inkludert. PS! Du bør vaske tingene før du fotograferer dem. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Jeg fant et nytt lystelt 80x80x80 til kr 200 levert i posten fra England, bestiller man fra Kina blir det ennå billigere: http://www.ebay.co.u...=item336a3499f8 Jeg har kjøpt tre slike sammenleggbare lystelt, lite og stort til jobb og et stort privat. De store kan være litt vanskelig å huske hvordan man pakker dem sammen til 40cm diameter pose, men det går med litt øvelse. Endret 6. juli 2012 av Frobe Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Det var det der jækla lakenet som drog prisen opp, haha Betalte 200 for eit skikkeleg kvitt laken (non-stretch), som eg klyppa opp med ein gong eg kom heim Kunne sikkert nytta gamle t-skjorter. Jasså, såpass "skikkelege" lystelt? Hmmm, HAHA Eg er ein erfaring rikare. Eg tør vedda mitt telt fungerer vel så bra som dei andre. Eg burde berre hatt litt betre ljoskjelder Eg liker at du liker lampene våre, kelux Eg har ikkje satt dei på plass endå, så ingen andre har fått bruka dei Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Det var det der jækla lakenet som drog prisen opp Lurte litt på hva som dro opp prisen. Å finne et stoff som ikke gir feil farge er uansett viktig. Det jeg savner på både billige kjøpetelt og din løsning er mulighet for lys fra undersiden. Har du en glassplate i passe størrelse eller et glassbord som er helt klart kan du kutte et hull i bunnen også og plassere et lys fra undersiden. Da må materialet motivet står på selvsagt også slippe gjennom lys. Mener ikke at alt du tar bilde av nødvenigvis må ha lys fra undersiden, men det er veldig gunstig å ha muligheten. Endret 7. juli 2012 av seriksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå