larsugle Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Har klart å installere amsn, men jeg må gå inn i consollen hver gang for å kjøre amsn. Hvordan lager jeg en snarvei på skrivebordet for å bruke amsn? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Legg snarveien til ~/amsn/./amsn Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Bruker du KDE, trykker du på høyre musetast -> new -> link to application. så skriver du bare amsn. om jeg ikke tar helt feil... Lenke til kommentar
larsugle Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 nei det funket ikke...kanskje jeg har gjort noe feil under installeringa. er det noen som kan fortelle meg nøyaktig hva jeg skal gjøre. Både isntallere og lage snarvei Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 det er bare å pakke amsn ut så funker den. så: su - ln -s /home/user/din/amsn/mappe/amsn /usr/bin/amsn amsn der har du det.. nå kan du starte amsn fra hvor som helst.. uten en sånn derre svarvei.. åpne en terminal og skriv "amsn [ENTER]" Lenke til kommentar
Magne_ Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 vi må nesten vite om du bruker KDE, Gnome, *box, hva enn for å hjelpe deg å lage en snarvei på desktoppen. Mulig ~/Desktop/ funker? lage en link der, for eksempel. (ln) Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Legg snarveien til ~/amsn/./amsn Som er akkurat det samme som ~/amsn/amsn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå