Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort til pcen! HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å oppgradere pcen min litt, i hvertfall skjermkortet. Jeg har ikke planer om å bruke ALT for mye penger på dette :p

Var og kikka litt på komplett og kom frem til at Sapphire Radeon HD 6870 ikke virket dumt. (http://www.komplett....ku=627428#extra)

Spørsmålet er da om jeg kan bruke det sammen med hovedkortet jeg bruker idag, MSI P45 Neo-F (MS-7519-010)? ( http://www.shopping....nfo#keyFeatures )

Hvis ikke, har noen forslag på hva jeg burde kjøpe? Og evt om jeg burde da strengt tatt bytte hovedkort også. Har lite erfaring med dette, so beklager for dumme spørsmål, hehe :)

Takker og bukker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Nvidia Geforce 9800 GT atm, også Intel Core Quad @ 2.4 ghz prossessor. PCen er fire år gammel og begynner å bli sliten. :p Det jeg vil oppnå er strengt tatt at jeg slipper en del av hakkinga jeg har hatt nå på nyere spill. Lag er slitsomt! Nå vet jeg jo fort at pcen min har begrensninger, men hvis jeg har mulighet til å spille nyere spill på moderat++ grafikk.

Takker for raskt svar!

Lenke til kommentar

Nice, er det noen grunn til det? Jeg ser at den ikke er på lager på noen av netshopsa, så blei litt nyskjerrig. Ser at de må bestille den via ordre fra meg. Er den sånn at den er super-pop, eller ikke pop i det hele tatt? :p

Lenke til kommentar

Nice, er det noen grunn til det? Jeg ser at den ikke er på lager på noen av netshopsa, så blei litt nyskjerrig. Ser at de må bestille den via ordre fra meg. Er den sånn at den er super-pop, eller ikke pop i det hele tatt? :p

Nyere produksjonsnode (28nm vs 40nm,) mindre av svakhetene til HD 6870 (tesselation-ytelse for dx11-spill er langt bedre,) betydelig bedre overklokking, betydelig lavere strømforbruk, betydelig bedre ytelse...

Har du penger nok er det et langt bedre kjøp enn 6870, til tross for at 6870 på ingen måte er et bomkjøp.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som du kanskje leser på den linken jeg sendte deg, så bestiller de det kortet når du legger inn ordre :)

Men ja, som de andre sier, så er det kortet jeg linket til det beste i sin prisklasse.

HD6870 er også et greit kort, det var det beste kortet med tanke på ytelse vs pris i fjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...