Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vet ikke hva jeg skal snakke om med venner

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i flere år blitt mobbet, eller "utelatt" fra venner og slikt. Nå som jeg begynner på vgs, har jeg fått venner som liker meg for den jeg er. Men det som er er at jeg har mistet evnen til å snakke. Jeg prøver så godt jeg kan å finne ting vi kan snakke om, men enten har jeg allerede spurt om det, ellers har han gjort det.

Jeg klarer bare å spørre sånne "simple" spørsmål, som... Hvordan er miljøet på skolen dere, hva heter den, hvilket fag er du flink i osv....Poenger er at det ikke er noen diskusjon. det blir bare en "spørrerunde" der jeg spør om ting. Jeg får meg ikke selv involvert i samtalen. Ofte blir det stillhet.

Det er snakk om flere venner, 5-6 venner. Jeg funderer på spørsmål når det blir stillhet, eller når jeg ikke er med i samtalen. Men som sagt, det går ingen vei. For det første kan de nye vennene mine snakke om deres fellesvenner, mens jeg ikke skjenner noen de skjenner i det heletatt.

Vær så snill å hjelp meg, livet har gått som en drøm de siste dagene. Nå vil jeg ikke at drømmen skal ende her. Hva om jeg ikke snakker "nok" for å bli inviterert, og gjøre ting med dem. Anonym poster: a13d3c6723ab1f6e30fb21776702e40d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bør "åpne deg" mer. Får en følelse av at du sitter med litt stress eller nogot slikt når du snakker med vennene dine, og det forstår jeg. Du må ikke tenke så mye på hva du skal spørre om.

Hvis du spør om hvordan miljøet er, og kameraten din svarer, så må du følge opp med flere spørsmål eller innspill.

F.eks

Hvordan er miljøet på skolen din?

- vennen din svarer

Skolebygg?

- vennen din svarer

hva gjør dere i friminuttene?

- osv

hvordan er nivået på jentene?

Og hvis du ikke tenker så mye på hva neste spørsmål er, og blir flinkere til å lytte, tror jeg dette kommer til å ordne seg veldig fint. Ikke stress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...