Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp til førstebil

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 17 år (blir 18 i september) Og har sånn smått begynt å se på biler. Jeg ser etter en grei bil på opptil 70000kr. For å være ærlig, så har jeg null peiling på bil, og håper derfor på å få litt hjelp fra noen som kan litt mer enn meg. De eneste kravene jeg har for bilen er at den har manuelt gir, helt grei å kjøre, og ikke ser så alt for kjedelig ut =)

Så bare kom med forslag ;)

Endret av Snøgubben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du har sikkert lest litt her på forumet i lignende tråder.

Mitt tips er:

1. Prioritert så nytt som mulig.

2. Finn ut om du vil ha bensin/diesel.

3. Studer honestjohn.co.uk på akkurat den bil (inkl årsmodell og motor / gear du har sett deg ut.

Her er et bra eksempel:

Subaru Justy 1.0 S, Aircondition, En eier, KUN 3 2008, 35 500 km, kr 84 900,-

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=35860237&price_to=90000&mileage_to=120000&year_model_from=2006&transmission=1&price_from=60000&fuelType=1

Lenke til kommentar

Ha også i bakhodet at jo nyere bilen er, jo dyrere blir forsikringen. Om du selv skal forsikre en bil som er av modell 2000-2012 blir det alt i fra 25.000,- - 40.000,-.

Foreslår at du finner deg en bil i mellomrommet 95-00 og setter dine foreldre som eiere, og at bilen skal kjøres av en under 23. Da blir plutselig forsikringen 4.000,-

Du får selvfølgelig ikke bonus da, men om dine foreldre kan dokumentere at du har kjørt skadefritt i det du skal forsikre din førstebil har de fleste forsikringselskap en startbonus for deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...