joppen Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Kjøpte meg Decat eksos anlegg, rustfritt med grenrør og hele pakka. Hadde god tro på å få samme lyd som en kamerat av meg. som har samme motor med samme eksos dimensjon 2". MEN.. lyden på hans bil er så sinnsykt mye bedre! på lave turtall er det nogenlunde samme duren. men på høyere turtall er det stor forskjell. eksosen på min bil virker "Daffere". eksosen på bilen til kompissen tar helt av på høyere turtall. får en rå vreng og brøler skikkelig. tok en titt under bilene hær forleden, og så at han hadde et ekstra stort rør som grenrørene kobler seg innpå. dette "røret" har ikke jeg. med meg går det kun 2 rør ut fra vært grenrør og ut bak.. Er det dette "Røret" som laget den ekstra råe lyden på høyt turtall ? Lurer virkelig på dette, så takker for svar Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 "røret"? mener du katalysatoren som du ikke har? Med mindre alt med eksos (og eventuelt innsug) er helt likt på begge bilene så vil ikke lyden nødvendigvis være helt likt Lenke til kommentar
joppen Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 katalysator finnes ikke på noen av eksosanleggene. På kompisen min sitt eksosanlegg. så går grenrørene inn på et svært rør. deretter går det 2 rør ut ifra dette Svære røret og ut bak på mitt derimot, går det ifra grenrørene, og rett innpå 2 rør, og ut. Altså, så mangler jeg dette "store røret" etter grenrørene. Noen som sa at den "røret" kalles for en Collector? men har ikke peiling Håper dere forstår forklaringen Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Vel vis alt ellers er likt så ja det vil jo være naturlig å tro at det er det som gjør forskjellen. Lenke til kommentar
joppen Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 lyd demperen bak på bilen hans virker også litt mindre. kan innmaten / størrelsen på den, innvirke mye ? relativt STOR lydforskjell på disse eksos anleggene! regnet ikke med at det kom til å bli så stor lydforskjell på disse anleggene når jeg kjøpte. siden begge er med grenrør og hele pakka. rustfritt også. anlegget på bilen hans er et jetex anlegg. vist det hjelper til noe. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Bare fordi to forskjellige eksosanlegg ser like ut utvendig, betyr ikke at de høres like ut. Innvendig utforming av demperene kan være forskjellig *tillegg* Hvilket anlegg kjøpte du? Hva slags motor/bil har du og kameraten din? Endret 6. juli 2012 av stich_it Lenke til kommentar
joppen Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 vi har Bmw e36 320I anlegget hans er fra jetex. mitt kjøpte jeg på ebay for en billig penge http://viewitem.eim.ebay.no/BMW-E36-6CYL-325-SALOON-COUPE-STAINLESS-STEEL-DECAT-EXHAUST-SYSTEM-INC-MANIFOLDS/230681698121/item der er link til mitt. jeg er fornøyd med lyden på anlegget. er ikke dårlig lyd. men jeg skulle ønske jeg fikk like syk lyd som på kompissens så vist det er mulig å sveise inn en collector eller noe, så hadde jeg gjort det Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Ta bilde så vi kan sammenligne for forklaringene dine er - unnskyld meg- håpløse å forstå Lenke til kommentar
username882 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Innmaten i pottene har jo alt å si. To ulike anlegg høres ikke like ut. Bare hør her, med de ulike anleggene: Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå