Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis du fremdeles har krøll og fanteri med lydkortet kan du kjøre en Creative diagnostics :

 

Start>Alle programmer>Creative>Creative diagnostics. Dette må gjørs med både DDL og DTS Connect.

Følg progammet ut.

 

Skriv gjerne noen ord når du har funnet din tweak. Så langt..fornøyd?? Bedre enn før?

 

Creative diagnostics fant aldri feil selv når jeg fikk nada lyd ut av høytalerne, men føler ikke for å kjøre det siden alt fungerer nå.

 

Akkurat nå hører jeg nettradio med disse settingene: DTS Connect (standard) 5.1 + 24biters, 96000Hz med EQ Rock med ekstra bass. Skal senere prøve ut game-mode og Battlefield Bad Company 2 multiplayer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat fungerer det toppers her. Savner kun bakhøytalerne under videoavspilling (.flv og .mp4) som jeg fikk med analoge kabler, men med unntak av dette funkerer systemet fint.

 

Har ingen oppdateringer gjennstående og skal kanskje se på SVM senere.

Har også merket problemet som løst!

 

Takk igjen jetzbullet for all hjelp!

Lenke til kommentar

Akkurat fungerer det toppers her. Savner kun bakhøytalerne under videoavspilling (.flv og .mp4) som jeg fikk med analoge kabler, men med unntak av dette funkerer systemet fint.

 

Har ingen oppdateringer gjennstående og skal kanskje se på SVM senere.

Har også merket problemet som løst!

 

Takk igjen jetzbullet for all hjelp!

Back speakers stiller du inn ved Enterteinment-mode>Enable X-Fi .Slider CMSS-3D mot surround.

 

Bare hyggelig secondarykid.

 

Husk.. Smaken er som baken!

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Kom over dette problemet etter å ha skiftet over til game-mode: null lyd, og når jeg prøver å sette encoderen til DDL eller DTS kommer denne feilmeldingen: "creative audio service is not started. Please reinstall the application." Og det også etter å ha resettet innstillingene.

Hmmm. Sørg for at du kun har Toslink lydkabel i lydkortet,ikke minijacks.

 

Høyreklikk på høyttaler ikon nede i høyre hjørnet velg avspillingsenheter.

CREATIVE SB X-Fi som standardenhet>egenskaper>avansert>standardformat: 24biters, 48000Hz.

 

Avinstaller Creative driver,følg listen på ny:

1. Koble TOSLINK lydkabel til Optical out på lydkortet og optical inn på Z5500.

2. Last ned og kjør nyeste driver: http://support.creat...ts.aspx?catid=1

3. Kjør Creative Software Autoupdate. Finner den software som er merket "critical" installerer du disse.

4. Gå inn i Creative Audio Control Panel: Sett speakers til 5.1. Velg så i Encoder og huk av Dolby Digital Live.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Kom over dette problemet etter å ha skiftet over til game-mode: null lyd, og når jeg prøver å sette encoderen til DDL eller DTS kommer denne feilmeldingen: "creative audio service is not started. Please reinstall the application." Og det også etter å ha resettet innstillingene.

Hmmm. Sørg for at du kun har Toslink lydkabel i lydkortet,ikke minijacks.

 

Høyreklikk på høyttaler ikon nede i høyre hjørnet velg avspillingsenheter.

CREATIVE SB X-Fi som standardenhet>egenskaper>avansert>standardformat: 24biters, 48000Hz.

 

Avinstaller Creative driver,følg listen på ny:

1. Koble TOSLINK lydkabel til Optical out på lydkortet og optical inn på Z5500.

2. Last ned og kjør nyeste driver: http://support.creat...ts.aspx?catid=1

3. Kjør Creative Software Autoupdate. Finner den software som er merket "critical" installerer du disse.

4. Gå inn i Creative Audio Control Panel: Sett speakers til 5.1. Velg så i Encoder og huk av Dolby Digital Live.

 

Nå ser det ut til å fungere. Greier å skifte mellom game-mode og entertainment-mode uten at lyden forsvinner mellom skiftingene. Forhåpentligvis fungerer dette bra.

 

Er det mulighet for å sette opp mot høyeste lydkvalitet uten at det blir rot igjen?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med det.Virker fint her.

 

Deaktiverte du onboard lydkort på HK(BIOS)? Gjør det.

Avinstallerte du driver til onboard lydkortet HK? Kan skape krøll hvis ikke.

 

Tok å både deaktiverte og avinnstalerte i juli.

 

Etter å ha spilt bbc2 noen timer, skiftet jeg over til e.-mode og nada lyd + samme feilmeldingen: "creative audio service is not started. Please reinstall the application." Blir gal! Skjedde aldri før. Tror jeg må ta en prat med Creative Norge hvis ikke problemet gir seg snart.

 

Edit: Løste seg etter en restart, men uansett er det kjedelig å kjøre restart for hver enda gang softwaren låser seg!

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med det.Virker fint her.

 

Deaktiverte du onboard lydkort på HK(BIOS)? Gjør det.

Avinstallerte du driver til onboard lydkortet HK? Kan skape krøll hvis ikke.

 

Tok å både deaktiverte og avinnstalerte i juli.

 

Etter å ha spilt bbc2 noen timer, skiftet jeg over til e.-mode og nada lyd + samme feilmeldingen: "creative audio service is not started. Please reinstall the application." Blir gal! Skjedde aldri før. Tror jeg må ta en prat med Creative Norge hvis ikke problemet gir seg snart.

 

Edit: Løste seg etter en restart, men uansett er det kjedelig å kjøre restart for hver enda gang softwaren låser seg!

Ganske plagsomt ja..Har du software krøll både med DDL 24biters,48000Hz og DTS Connect 24biters,96000Hz?.

Hvis så..Har jeg nesten lyst til å råde deg til en formatering og full sletting av OS,installere OS på nytt.

Noe som jeg ikke har spurt deg om..Hvilket OS har du? Jeg har W7 64bit OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...