Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

Du overlevde ferien ja :) Merker du noe forbedring fra analog lyd til digital lyd?

Hva har du sotte lydkortet til,DTS Connect eller DDL?

Mener å huske at jeg hadde den på game-mode og DDL.

Det første jeg la merke til var at jeg ikke hadde mulighet til å endre effektene som lå inn under analog tilkobling på z-5500. Lyden har jeg ikke hatt så mye tid å undersøke enda. Kan ikke ha så mye volum på i 2-tiden om natten! Fikk surround med game-mode og DDL, men da jeg skiftet til entertainment-mode og DDL ble det kun stereo.

Bør jeg kanskje velge e.-mode og DTS Connect? E.-mode fungerer vel best til film og musikk, mens g.-mode er best til spilling?

Lenke til kommentar

Ok. Råder deg å lese litt om DDL vs DTS Connect,samt lydkortet ditt.

Til du har fått litt kjøtt på beina er det bare å kjøre game-mode og DDL,da har du iallefall 5.1 surround på alt du spiller av.

Hvis du leste hva jeg skrev i postene ovenfor mangler jeg surround i både game-mode og entertainment-mode, uansett om det er med DDL eller DTS.

Lenke til kommentar

Ok.

Avinstaller Creative driver,følg listen på ny:

1. Koble TOSLINK lydkabel til Optical out på lydkortet og optical inn på Z5500.

2. Last ned og kjør nyeste driver: http://support.creat...ts.aspx?catid=1

3. Kjør Creative Software Autoupdate. Finner den software som er merket "kritisk" installerer du disse.

4. Gå inn i Creative Audio Control Panel: Sett speakers til 5.1. Velg så i Encoder og huk av Dolby Digital Live.

Lenke til kommentar

Til du har fått litt kjøtt på beina er det bare å kjøre game-mode og DDL,da har du iallefall 5.1 surround på alt du spiller av.

Hvis du leste hva jeg skrev i postene ovenfor mangler jeg surround i både game-mode og entertainment-mode, uansett om det er med DDL eller DTS.

Kjapt spørsmål..

Når du huket av DTS Connect,satt du speakers til 5.1 i Creative Audio Control Panel?

Hvis det er tid til overs i kveld når jeg kommer hjem kan jeg prøve ut mitt lydkort.

Må tørke støv av noen hjerneceller samt lydkortet som har ligget på hyllen ett år. Litt vanskelig å hjelpe til med dårlig husk :hm:

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål..

Når du huket av DTS Connect,satt du speakers til 5.1 i Creative Audio Control Panel?

Hvis det er tid til overs i kveld når jeg kommer hjem kan jeg prøve ut mitt lydkort.

Må tørke støv av noen hjerneceller samt lydkortet som har ligget på hyllen ett år. Litt vanskelig å hjelpe til med dårlig husk :hm:

Ja. Håper du finner ut av det. Prøv både med game-mode og entertainment-mode å se om det blir surround på begge hos deg.

Lenke til kommentar

5.1 DTS Connect funker her med både Game-mode og Entertainment-mod.. Samme med DDL :ninja:

La oss prøve dette først:

"It is recommended that you quit all audio applications an game before switching modes".

Start>Alle programmer>Creative>Creative Audio Control Panel>Restore defaults.

Da er den på entertainment-mode.

Sett Speakers 5.1>Encoder>DTS Connect.

Høyreklikk på høyttaler ikon nede i høyre hjørnet velg avspillingsenheter.

CREATIVE SB X-Fi som standardenhet>egenskaper>avansert>standardformat: 24biters, 96000Hz(studio kvalitet).

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

5.1 DTS Connect funker her :ninja:

La oss prøve dette først:

Start&--#62;Alle programmer&--#62;Creative&--#62;Creative Audio Control Panel&--#62;Restore defaults.

Da er den på entertainment-mode.

Sett Speakers 5.1&--#62;Encoder&--#62;DTS Connect.

Høyreklikk på høyttaler ikon nede i høyre hjørnet velg avspillingsenheter.

CREATIVE SBX-Fi standardenhet&--#62;egenskaper&--#62;&--#62;avansert&--#62;standardformat: 24biters, 96000Hz(studio kvalitet).

Fungerte ikke. Den sto fortsatt på game-mode etter å ha resetet valgene med lyden kun i stereo. Skiftet til e.-mode og da ble det helt stille.

BTW. Tror det fungerer nå etter å ha fulgt guiden for andre gang, men synes at bassen kunne ha vært en del høyere. Litt for slapp lyd.

Det finnes det som heter DTS Neo PC for surround fra stereolyd, men da må jeg ned i lydkvalitet. Hva vil skje hvis jeg skifter til game mode senere, mister jeg da surrounden igjen?

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Game-mode/Entertainment-mode og DDL standardformat: 16biters,48000Hz eller 24biters,48000Hz.

Game-mode/Entertainment-mode og DTS Connect standardformat: 24biters,96000Hz.

Først må du få lydkortet til å virke som det skal,når det er i orden kan du utforske div settings.

Så hold deg unna DTS Neo PC i første omgang. Følg instruksen som du har fått :)

Bassen kan du vel booste i Creative software,eller stille den opp med Z-5500.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Bass settings:

Entertainment-mode.

Start>Alle programmer>Creative>Creative Console Launcher>Speakers and head phone>Bass settings>Enable bass redirection>subwooferGain(+15dB).

Fremdeles ikke fornøyd med bass? Da kan du stille den mer opp med "bass" plassert til høyre ved det store volum hjulet i Creative Console Launcher.

Fremdeles ikke fornøyd med lyden kan du enable EQ,her har du flere valg. Eller stille in EQ manuelt.

Jeg har også Enablet EAX Effects, X-FI CMSS-3D>Upmix mod>Stereo/surround xpand på DDL og stereo xpand på DTS Connect.(Du kan vente med dette til basic er i orden :))

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Game-mode/Entertainment-mode og DDL standardformat: 16biters,48000Hz eller 24biters,48000Hz.

Først må du få lydkortet til å virke som det skal,når det er i orden kan du utforske div settings.

Lyden fungerer bra akkurat nå med: Entertainment-mode og DTS Connect standardformat: 24biters,96000Hz, men hva tror du skjer hvis jeg går over til game-mode?

Lenke til kommentar

Lyden fungerer bra akkurat nå med: Entertainment-mode og DTS Connect standardformat: 24biters,96000Hz, men hva tror du skjer hvis jeg går over til game-mode?

Så lenge du holder deg til denne regelen går det vel bra. Hos meg går det fint å bytte.

"It is recommended that you quit all audio applications and game before switching modes".

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Hvis du fremdeles har krøll og fanteri med lydkortet kan du kjøre en Creative diagnostics :

Start>Alle programmer>Creative>Creative diagnostics. Dette må gjørs med både DDL og DTS Connect.

Følg progammet ut.

Skriv gjerne noen ord når du har funnet din tweak. Så langt..fornøyd?? Bedre enn før?

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...