veritas1984 Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Jeg leker med tanken på å si opp jobben og stikke utenlands for ca 1 år. Skal det skje så må det skje nå som jeg er ung og eventyrlysten. Er ute etter orginale/gode tips til hva man kan finne på. Her er hva jeg har brainstorma foreløpig: - Kjøpe seilbåt og seile rundt i Karibien. Kombinert med å drive med Kiting/surfing. - Backpacker jorden rundt - Møte opp på gardermoen og ta første ledige fly utenlands. Derretter haike rundt. - Kjøre motorsykkel i øst og vest Noen tips der ute? Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Se hvor langt du kommer med minst mulig penger Haiking, jobbe for mat/overnatting, couch-surfing etc Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Ingen andre kan svare på hva som er rett for din del. Jeg har tidligere vært på ekstremt mange absurd lange togturer, mitt neste sprell blir jordomseiling i egen skute. Kunne også tenkt meg et langt opphold i Himalaya. Kjøre Norge-Cape Town i bil/motorsykkel hadde vært artig. Sykle fra Canada til Kapp Horn? Det finnes et vell av reiselitteratur egnet til inspirasjon, og da tenker jeg ikke på disse tarvelige guidebøkene fra Rough Guide et al. Leigh Fermor, Byron, Chatwin, Kapuscinski ... Er man litt mer glad i komfort og ønsker å se mye på begrenset tid synes jeg jorden rund-billetter virker som en billig og enkel løsning. Å ramle innom Gardermoen uten en plan vet jeg ikke helt om jeg ville gjort. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 jeg reiser store deler av året men er soppas heldig at jeg har en avtale med jobben som lar meg gjøre det hva med og søke permison først og se om du faktisk liker og reise over lengre tid? canada kapp horn er en plan jeg har neste år Euklid:P eller alaska kapp horn i grunn Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Det er også mulig å kombinere full jobb med endel reising. Får til 15-20 nye destinasjoner i året og 3-4 litt lengere rundturer hvor jeg kan leke litt backpacker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå