iNeo Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Heisann! Jeg har ett vanvittig snodig problem. Jeg prøver å koble min stasjonære PC til routeren eller modemet, men uansett hva jeg gjør så får ikke PC noen form for kontakt med routeren og modemet på den andre enden av kabelen. Jeg har prøvd forskjellige kabeler, forskjellige modem og routere, forskjellige PC'er, men uansett hva jeg gjør på uansett hvilken måte så får PC-ene ikke kontakt med routeren eller modemet. Ting jeg har prøvd PC koblet CAT 6 til modem PC koblet CAT 5e til modem PC koblet CAT 6 til router PC koblet CAT 5e til router Laptop samme som over router koblet i modem modem koblet i printer router koblet i printer etc. Prøvd så og si alt, og ingen ting fungerer. Har prøvd forskjellige kabler, og testet kabelene med CAT-kabeltester. Noen tips? Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Er routeren satt op med DHCP? (automatisk tildeling av IP). Hva med driver til nettverksporten? Er den innstallert? Endret 5. juli 2012 av jazzfudge Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Flere datamaskiner er prøvd, så er ikke driverrelatert. Godt tips angående DHCP, men jeg vil tro dette er enabled ved default på hjemmeroutere, skal uansett sjekke dette. Glemte forøvirg å nevne at både router og modem tilbyr WiFI som fungerer utmerket. (Kun loktalt på router pga. at ingen ting skjer om den kobles til modem) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Får du nettverkskortet i den stasjonære til å fungere i et nett du vet fungerer ? (Dvs. sjekk om kort disablet, gitt fast ip (utenfor LAN), etc). Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Får du nettverkskortet i den stasjonære til å fungere i et nett du vet fungerer ? (Dvs. sjekk om kort disablet, gitt fast ip (utenfor LAN), etc). Kan prøve å koble en printer direkte i nettverksutgangen. Spørs om den har DHCP-server da :\ Uansett, så ville jeg få en eller annen form for tilbakemelding om at det er noe der, men det står jo kun "sett i nettverkskabel" i skjermbildet ncpa.cpl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå