Ai0vnju Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Hallo! Akkurat fått pakken i posten og starte å bygge(for første gang...) Satte i CPUen i hovedkortet, og klemte til. Merker at det er mer motstand enn jeg syns det bør være, og høre litt svak knasing, og tenker at det her er IKKE bra!. Tar opp CPUen og ser bøyde pinner. Så ser jeg på undersiden av cpuen, og der er det jo ingen hull til pinnene??? Så nå skjønner jeg egentlig ingen ting. http://www.dustinhome.no/product/5010625160/asus-p8z77-v-pro-z77-s-1155-atx-ivy/ - hovedkort http://www.dustinhome.no/product/5010622176/intel-core-i5-3570k-3-4ghz-6mb-s-1155-ivy/ - CPU Passer de ikke sammen, eller hva? Forstår ingen ting:S Lenke til kommentar
johanf Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Det skal ikke være hull til pinnene. Det er bare kontaktflater på undersiden av CPU. Hvis du har klart å bøye pinner på hovedkortet, har du ikke truffet sporene helt riktig når du har satt i CPU. Dette skal egentlig ikke gå an å gjøre feil, da det er et idiotsikkert system med spor og haker og alt mulig. Du kan prøve å forsiktig bøye pinnene tilbake, og håpe på at du ikke har skadet CPUen. Hvis du ikke får pinnene til å stå helt helt 100% rett opp, ville jeg ikke prøvd, men heller krøpet til korset og kjøpt nytt hovedkort. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Det kan vel være personen har glemt å ta av bakplaten til prosessoren? Og det er ikke bra, siden da kan det bli vanskelig å bøye de tilbake. Ellers er jeg enig at det normaltsett skal litt til å sette prosessoren feil, man bør passe på prosessen er nedi sporet før man klemmer til. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Ouch... Som johanf sier, hvis de ikke er alt for bøyede, kanskje du kan prøve å bøye dem tilbake, men hadde det vært meg ville jeg heller kjøpt nytt hovedkort og spart CPU-en. Hvis ikke pinnene kan bøyes perfekt tilbake slik de skal være, kan CPU-en ødelegges i det den får strøm. Da må du kjøpe både ny CPU og HK. Lenke til kommentar
Ai0vnju Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Okei... Burde vel ikke satse på at det går bra, men jeg gjør det forde... Og angående det at det skal være vanskelig å bøye pinnene, nei det er ikke det. Cpuen satt i sporet, men er ganske vanskelig å se under om de er plassert i sporet til cpuen. Og hvilken "bakplate" er det snakk om? Lenke til kommentar
xeye Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Hadde samme følelsen som dæ når æ setta sammen min pc. Og pinnene ser bøyd ut, men er ikke bøyd. Det va motstand å en knirke/skrapelyd når æ sette på cpu. Men pressa den på og va inga problem i ettertid. Hadde samme opplevelse igjen for noen uker siden da æ setta sammen en pc for en kompis. Pinnene skinner så mye at de ser bøyd ut. Lenke til kommentar
Ai0vnju Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Okei. Bøyd opp igjen pinnene, men det er ikke plass til en cpu mellom hovedkort og "klemmeren"?... Dersom ikke pinnene skal bli pressed ned i hovedkortet eller noe? Edit: Nå er pinnene for lange, så man får ikke klemmeren under den skrua. Og hvor mye skal man egentlig pushe på klemmeren? 30 kg?? Kan ikke noen forklare hvordan det egentlig skal være? Når man klemmer ned klemmeren, så skyver man jo cpuen fremover, dermed bøyes pinnene. Hvordan unngår du det? Endret 5. juli 2012 av Ai0vnju Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Du trenger vel å dytte klemmeren med noe slikt som 5-10N. Presser du med 300N (30kg) vil du lett kunne lage et hull i kabinettet ditt om du fokuserer på et lite nok område. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Ta en titt på denne videoen; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå