Dawgster Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Jeg har to maskiner: en macbook pro og en stasjonær PC med et D-Link DWA-556 Xtreme N PCIe nettverkskort. Begge er koblet til et trådløst nettverk. På macen opplever jeg optimale hastigheter (3-400 kb/s og opp) mens i løpet av de siste dagene har hastighetene på den stasjonære PCen sunket helt ekstremt mye. Jeg kommer sjeldent over 120 kb/s og stort sett holder det seg på 30-40 kb/s og jeg har store problemer med å logge på f.eks. Steam. Forskjellen er der selv om begge maskinene står på omtrent samme sted i huset. Jeg har prøvd å troubleshoote nettverkskortet flere ganger uten noe bedre resultat. Hva kan det i så fall være? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Har opplevd lignende ting selv innimellom, og ulike ting har funket. Aner ikek hvorfor. -Oppdater driveren på nettverkskortet -Restart router -Slå av mixed modus (at den sender på A, B, G, og N) og velg kun ett av nettverkene -Bytt kanal, velg helst enten 1, 6, eller 11. Ta den færrest bruker. -Fjern adobe reader og bruk en annen pdf leser. Adobe reader dreper nettverket på noen pcer. -Sjekk om problemene startet etter en bestemt windows oppdatering -Forsøk å flytte pc -Sjekk om annet trådløst utstyr kan påvirke nettverket Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Har prøvd å legge inn nye drivere og fjerne Adobe Reader og dette hjalp ikke i det hele tatt. Det med mixed modus og å bytte kanal vet jeg ikke om jeg kan gjøre da jeg bruker et nett som tilhører de jeg leier hybel av, så jeg sitter med andre ord litt fast.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Du kan be utleier om å trekke ut støpselet til routeren noen sekunder og se om det hjelper. Forslagene mine er ting som har hjulpet i mine problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå