Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen skrur seg av uten grunn, ikke overoppheting.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en HP Pavilion dv9700 som skrur seg av helt uten grunn på tilfeldige tidspunkt, som ved oppstart eller 2 timer etter den har blitt skrudd på. Maskina bare skrur seg rett av, ingen bluescreen eller avloggingskjerm. Det er ikke overoppheting. Jeg har prøvd å sette den oppå noen kjøleelementer og har rengjort vifta, uten at det gjør noen forskjell. Samtidig kjenner jeg ikke noe som helst varme fra maskina når den skrur seg av. Jeg har prøvd å formatere harddiskene, og har også prøvd å instalere nytt operativsystem (fra Vista til Windows 7), men problemet fortsetter. Jeg har ikke brukt PCen på nesten ett år grunnet disse problemene.

Har noen noen idé om hva som kan være i veien?

Endret av joshaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overoppheting virker mest sannsynlig ja, men så lenge den ikke blir spesielt varm er det nok ikke det. Jeg hadde en HP-laptop med masse problemer. Etter et par år varte batteriet veldig kort, og PCen kunne skru seg av selv om jeg hadde laderen i. I mitt tilfelle måtte jeg bare ta ut batteriet, og kun bruke laderen, da sluttet den å skru seg av. Jeg valgte å kjøpe ny pc ettersom batteriet var alt for dyrt for en dårlig gammel PC. Eller så kan du jo alltids reklamere, hvis ikke garantitiden har gått ut. :)

Endret av knipsolini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...