DeathSoul Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Heisann! En kompis av meg skal bygge seg ny pc, siden jeg fikk så veldig god hjelp herfra sa jeg ifra at jeg kunne få laget et oppsett som kom til å bli veldig bra her inne :=) Så er bare å fyre løs med oppsett for dere som gidder å ta dere tiden å gjøre det, så blir jeg og han meget glad og takknemelig! Han trenger alt bortsett fra skjerm, mus og tastatur. Han vil ha med windows 7 ultimate.. Ellers skal pc'n brukes til gaming (kjøre max grafikk på de fleste spill) og gjøre noe redigering. Budsjettet er altså 12 - 13000kr :=) Ser helst at delene kommer fra samme plass (komplett.no eller dustinhome.no) eller lignende sider :=) Takker på forhånd! Endret 4. juli 2012 av DeathSoul Lenke til kommentar
greenman Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Hei. Har laget et ganske high-end oppsett som klarer det meste av oppgaver. Kan presse prisen ganske langt ned uten å miste noe særlig ytelse, men har valgt kun kvalitetsprodukter. Hvorfor vil kompisen din ha W7 ultimate? Det koster 3 ganger så mye som home premium og jeg tviler på at han trenger det. 1 Lenke til kommentar
DeathSoul Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 Har ingen aning om hvorfor han vil ha ultimate.. "bare for jeg har lyst på det" har jeg fått til svar når jeg har diskutert med han om at home premium er like "bra" til en mye billigere pris :=) Takker for oppsettet der, venter litt til før å jeg viser han det for å se om noen har noe å kommentere på det :=) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Bibow sitt oppsett er mer eller mindre perfekt i mine øyne Bare noen personlige ting jeg ville valgt selv (alle gjør det forskjellig) ellers ville jeg lagd det likt selv Mine andre velg ville vært Samsung 830, yter bittelitt mindre og koster litt mindre, men i brukeropplevelse er det ingen forskjell på dem (merker vel ikke forskjellen på 0,05 sek og 0,06 sek? ). Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Og mitt intrykk er at 8gb RAM holder i massevis til gaming. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 "Ellers skal pc'n brukes til gaming (kjøre max grafikk på de fleste spill) og gjøre noe redigering" Like greit å fyre på med 16. Koster ikke allverden heller. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Kommer selvsagt ann på hvor mye han skal redigere, men en i7 kan faktisk være verdt å titte på. koster vel ca 1000 kr mere hvis jeg skal ta ett tall ut av hodet. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Skal han ha noe ekstremt til gaming, tja, Intel Extreme? (selv on det kanskje blir dumt i forhold til budsjett...) min gaming pc ble på 10000, fikk i5 quad core og 16GB ram... Uansett, sjekk "underskriften" min ¦ ¦ V Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Hmm, Bibow sitt oppsett ser bra ut i mine øyne Men Ville selv hatt med vannkjøling. Som feks H60 eller H70 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Hmm, Bibow sitt oppsett ser bra ut i mine øyne Men Ville selv hatt med vannkjøling. Som feks H60 eller H70 H60 og slikt kjøler dårligere enn en god luftkjøler, og bråkere i tilleg til at de ikke er billigere. Kjøp en noctua u14 og du får en kjempebra kjøler som er lydløs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå