Gå til innhold

Skal kjøpe enn ALIENWARE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ingen nettsider eg kan kjøpe uten dell.no? for der må eg sette opp delene sjølv

Nei, du kan spesialtilpasse modellen din slik du vil ha den, med tanke på at din laptop spesialbygges etter dine krav og alienware koster en del er det nesten å forvente. Rimelig dumt å ikke benytte seg av muligheten om du ønsker endringer som gjør at den kan være brukbar over lengre tid.

du vet sikkert dette TS, men alienware er crap...

Vennligst fortell meg hvordan min M14x er crap, den har absolutt levert varene og vel så det. Hadde glatt tatt den over en tilsvarende multicom-modell med tilsvarende spesifikasjoner da kvalitetsfølelsen på min M14x er helt annerledes sammenlignet mot de multicom-maskinene jeg har sett, prøvd og kjent på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt ærlig er bærbare PCer Alienware sitt eneste marked, de stasjonære PCene de selger er veldig lite for pengene. Men hvis du virkelig vil ha en så er det jo ingen andre ting enn fornuften som stopper deg :)

Her har du Alienware sine stasjonære: http://www.dell.com/no/p/alienware-desktops

Du kan jo ta en Aurora og endre til GTX 680 og du ender opp på omtrent 15K.

Her er Alienware sine bærbare: http://www.dell.com/no/p/alienware-laptops.aspx?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs&~ck=mn

Husk dette: Alle oppgraderinger av minne og harddisk burde gjøres på egenhånd ettersom det koster det samme eller mindre, og i tillegg får du jo den delen som følger med PCen.

Du kan jo også kjøpe grafikkort selv, samme gjelder de tingene.

Lenke til kommentar

du vet sikkert dette TS, men alienware er crap...

care to elaborate?

I forhold til pris du betaler får du lite for pengene.

Kamerat kjøpte pc til 12 000, den presterte like bra som min noen år gamle acer, begge bærbare.

Alienware er overprisa til tusen i mange tillfeller. eksempel over her.

Lenke til kommentar

Kamerat kjøpte pc til 12 000, den presterte like bra som min noen år gamle acer, begge bærbare.

Den setningen der går ikke an. Bærbare blir langt raskere utdatert enn desktops, og du har aldri fått en Alienware med noe dårligere enn en midrange GPU (M11x tatt ut av beregningen siden det er en netbook og kan ikke sammenlignes mot laptops.) Et GT 650M som du finner i en M14x er for eksempel like kraftig som GTX 480M som var nytt i 2010.

Lenke til kommentar

Helt ærlig er bærbare PCer Alienware sitt eneste marked, de stasjonære PCene de selger er veldig lite for pengene. Men hvis du virkelig vil ha en så er det jo ingen andre ting enn fornuften som stopper deg :)

Her har du Alienware sine stasjonære: http://www.dell.com/...enware-desktops

Du kan jo ta en Aurora og endre til GTX 680 og du ender opp på omtrent 15K.

Her er Alienware sine bærbare: http://www.dell.com/...no&s=dhs&~ck=mn

Husk dette: Alle oppgraderinger av minne og harddisk burde gjøres på egenhånd ettersom det koster det samme eller mindre, og i tillegg får du jo den delen som følger med PCen.

Du kan jo også kjøpe grafikkort selv, samme gjelder de tingene.

Jeg er nok enig når det gjelder å kjøpe og installere deler selv, men er det ikke svært vanskelig på f.eks. Alienware M14x? Etter min mening, så bør en kunne en del om data og hvordan man bytter ut deler før man begynner å tukle med maskinvare. 17" tommere er den ingen problem med, men de pleier som oftest å veie mer enn 3kg, noe som jeg mener er for mye å bære rundt på i hverdagen :)

Lenke til kommentar

Jeg er nok enig når det gjelder å kjøpe og installere deler selv, men er det ikke svært vanskelig på f.eks. Alienware M14x? Etter min mening, så bør en kunne en del om data og hvordan man bytter ut deler før man begynner å tukle med maskinvare. 17" tommere er den ingen problem med, men de pleier som oftest å veie mer enn 3kg, noe som jeg mener er for mye å bære rundt på i hverdagen :)

Det tok meg 15 minutter å finne ut av hvordan jeg åpnet opp og erstattet HDDen i min M14x, det var ikke vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...