Gå til innhold

Noen bra video redigerings programmer?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lurt på og kjøpe meg et video redigerings program!

Det skal være enkelt og bruke, og ikke være alt for dyrt!

Åpne video filer som man har inne på pcn også, for jeg har endel klipp fra før som jeg gjerne skulle laget en liten film av!

Takker for alle svar!

MVH

J

Endret av BrokenTomato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr ihvertfall unna Studio 8. Det eneste som er fordelen med det er at det er enkelt å bruke - mellom all kræsjingen.

Å redigere videosnutter som man har liggende i diverse formater fra før har medført at bilde og lyd har blit usynkronisert etter rendring hos meg. Søk på forumet, og du finner mange flere gode grunner til å ikke kjøpe dette.

Lenke til kommentar

Tja. Jeg ville valgt Studio DV 8 og oppgradert til nyeste 8.6 eller noe slikt.

Er veldig enkelt, men har ikke brukt det mye da jag bruker Adobe premier 6.5 (Men dette er ganske dyrt). Hørt at en del sliter litt med krasj, noe som jeg har hatt litt av i premier også, men vet ikke hvor problematisk dette er.

(Men du får kanskje mere svar om du legger dette i forumet under. Videoredigering)

Lenke til kommentar

Tja, nå har jeg prøvd demo versionen til premiere 6.5!

Men det mangler noen plugins og slikt! Skulle gjerne hatt noe som funket på alle videor som du selv kan se, altså at den bruker noen av codec'ne du har installert på pcn!

Det hadde ihvertfall gjort seg!

Har nemlig brukt et digitalt kamera som koder filmene til visse ting, så jeg får ikke åpnet opp de i premier!

Men men.. virtual dub har jeg ikke prøvd men jeg skal ta en titt!

Takk for alle svar!

MVH

J

Endret av BrokenTomato
Lenke til kommentar

Ikke helt sikker på om jeg skjønte hva du mente.

Du kan kjøre fra Premier til Mpeg eller andre formater som man kan se på PC om du har de fleste codecene. Men du kan jo også se avi filer på PC.

Om du bruker premier til Fil-capture filmen din så går det i alle fall.

Eller så kan du vel konvertere filmene til noe premier tar. Se www.dvdrhelp.com

Fins utrolig mye pluggins å få tak i til premier. Fra gratis til dyrt. Ikke vært borti så mange plugins.

Lenke til kommentar

Styr for all del unna Studio 8. Dette programmet har så bugs at det er en skam at produktet er signert Pinnacle.

Selv bruker jeg Pinnacle Edition 5, som jeg har meget god erfaring med. Etter 5 uker har jeg ikke funnet noe kritikkverdig. Nå skal det sies at jeg ikke har fått testet programmet fullt ut. Programmet er forøvrig også tilgjenglig på norsk. Egen support linje er jo også et pluss.

HER kan du lese mer om programmet. Sjekk prisen hos videoutstyr.no.

Lykke til med investeringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...