Gå til innhold

Stipend til folkehøgskole

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kom inn på en folkehøgskole for høsten, men var en smule sein med å søke om stipend. Da jeg fikk svar angående søknaden min fikk jeg et stipend på kun 350 kr( visstnok reisestipend) for hele høsten 2012. Hele folkehøgskolen koster rundt 80 000, og jeg fikk bare lån på 40 000... Jeg trenger sårt stipendet litt over 30 000 for at økonomien skal gå rundt.

Jeg vet at noe av lånet går over til stipend dersom jeg fullfører utdanningen med mindre enn 10 % fravær, men jeg trenger også stipendet!

Skyldes dette at jeg ikke oppga hybeladresse/boadresse for utdanningen min, og dersom det skyldes at det er borteboerstipendet jeg ikke fikk, hvordan ettersender jeg denne informasjonen? Jeg har prøvd å ringe lånekassen, men ventetiden er bestandig på over 15 min.

Hvordan går jeg frem?!?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lånet blir først omgjort til stipend etter at du har bestått, så du får teknisk sett ikke stipend ved starten av skoleåret, bare lån.

Jeg tenker du har gjort en av følgende:

1: Tallet du har sett er kun for ett semester (høstsemesteret)

2: Du har i søknaden oppgitt at du bare vil ha stipend, og ikke lån. Da får du kun det du potensielt sett kan få i stipend, utbetalt som lån til å begynne med, og så omgjøres det når/om du består (altså under 10% fravær ved endt skoleår).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...