Gjakmarrja Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Hei, Det blir sikkert ikke så mange som kjøper denne maskinen, men jeg gjør ett forsøk på å starte en tråd om denne maskinen. Vi kan ha tablet og vanlig i samme tråd. Jeg kjøpte min via hidevolution.com, er så langt meget fornøyd. Ja, man kan få den fiksa i Norge om den er kjøpt i USA. Jeg kjøpte med tre års oppgradert fabrikkgaranti. Min versjon i7 8GB Ram (oppgradert fra komplett) 256GB SSD (oppgradert fra komplett) 6 Cell batteri Fingeravtrykkleser Webcam Samt ekstra garanti Nå til helgen skal jeg benche den med litt forskjellige programmer også poste resultatene her. Jeg håper og at hw snart gjør en review av maskinen. Leit å si, men jeg har aldri eid en thinkpad før. Så jeg har ikke så mye å komme med enda. Tastaturet er nå bra, jeg skjønner det er et nytt tastatur på denne vs x220. Jeg installerte fra scratch når jeg installerte SSD med install media jeg fant på nettet, lovlig. Det er lov, bare google. Men pass på at det er samme versjon som du kjøpte maskinen med, ellers vil det ikke fungere. Nøkkelen under maskinen skal fungere. Endret 4. juli 2012 av chills Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Har kikket litt på den, men kommer mange touch baserte laptoper mot jul. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 SSD: http://www.komplett....aspx?sku=748537 Ram: http://www.komplett....aspx?sku=657922 Bemerk score på RAM, CPU og SSD. Ikke gale det for en maskin som skal brukes til one note og lekser. Skjermkortet her mer enn akseptabelt. I dag er dette en maskin som mer enn klar for win 8 med to finger touch og fem finger gestures. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Kikket litt på denne selv for studier, men syntes 12.5" ble litt i underkant. Gikk for en annen lenovo heller. Dog denne ser og har lest er meget bra til folk som er mye på farten. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg brukte hardware sin review av X220 tablet som utgangspunkt når jeg skulle finne hvilken programmer jeg skulle benche med. Cinebench PCmark vantage Trail.. En start... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hvordan gikk du frem for å kjøpe denne fra USA? Sender lenovo.com til Norge? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Hvordan gikk du frem for å kjøpe denne fra USA? Sender lenovo.com til Norge? Jeg brukte hidevolution.com, de sender alt slags utstyr internasjonalt. De har vært i drift siden 2007 så jeg satset på at det ikke var svindel. Jeg betalte ca. 1900$ for maskinen. Det er marginalt man sparer på å bestille fra utlandet, tror man sparer noe mer om man bestiller den billigste utgaven. Det eneste positive er at man kan sitte sammen sitt eget system. Du kan velge webcam og fingeravtrykkleser, batteri, hvor mange år med garanti osv. Systemet man får er engelsk, men man kan oppgradere til win 8 pro nesten gratis og der får man norsk. Frakt fra USA var to dager!!! Helt utrolig hvor rask DHL er. Lenovo.com sender ikke til Norge. Jeg ringte og snakket med de. Vist de oppdaget at adressen var en re-mailing service ville de bare slette ordren din. Så nei, det er glemme sak. Men hidevolution.com sender internasjonalt. Frakten er ikke billig. De skal og ha en fortjeneste. Til sammenlikningen, maskinen med i5 koster 15000 på komplett.no. Det er det samme jeg betalte for i7 versjonen fra USA. Den har 3G inkludert, og norsk system. Det har ikke jeg. De har og en SSD versjon til over 17000. Det er mye billigere å installere SSD selv uansett hvor man kjøper maskinen. Jeg vil egentlig ikke anbefale å kjøpe PC fra USA, for om du skulle angre kjøpet og vil returnere den blir det dyrt. Frakten til USA, om du ikke har bedrift avtale, blir ca. 2500. Raskt estimat i fra damen i resepsjonen på DHL sin terminal. I tillegg tar lenovo en re-stock avgift på 20% av ordren, tror jeg. Også skal kanskje de du har kjøpt den av beholde sin fortjeneste. Alt i alt, kan det du ønsker å kjøpe kjøpes i Norge så er det egentlig verdt de ekstra kronene du må ut med. Angrerett og reklamasjonsretten i Norge er gull verdt. Jeg har tre år garanti på maskinen, og det betalte jeg ekstra for. Edit: Jeg har startet med leksene for dette semesteret. Den kombinasjonen av å kunne skrive med penn og tastatur om hverandre i one note er virkelig kraftig. Kjeminotatene mine er utrolig mye mer leet ut nå!! Det beste er å ha et usb tastatur koblet til samtidig som maskinen er i tablet modus. Bluetooth er for laggish. Endret 8. juli 2012 av chills Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Jeg har testet buypass sin expressport kortleser. Veldig praktisk når man er på farten. Bare putte tippekortet rett i maskinen uten noe stress. Anbefaler det fremfor usb kortleser. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2012 Nå har jeg installert windows 8. Ingen av lenovo sine ekstra programmer og konfigurasjonsmuligheter fungerer under windows 8. Intel sin anti-theft tjeneste fungerer heller ikke. Den måtte jeg fjerne før jeg installerte windows 8. Vist ikke må du installere windows 7 igjen for å få den fjernet. Kjedelig. Nå er jeg tilbake til bitlocker og gjestekonto samt prey som anti-tyveri. Greit nok. Det positive er at hele systemet nå er på norsk, inklusiv håndskrift til tekst. Login inn i windows fra boot med fingeravtrykk fungerer ikke. Du må trekke fingen to ganger, en ved boot og en når windows står ved login inn vinduet. Det er heller ikke mulig å sitte skjermrotasjonen automatisk når skjermen ligges ned i tablet modus. Anbefaler å bruke intel skjermkort driver sin hurtigtast for rotasjon før den ligges ned, så slipper du å trykke deg ihjel på rotasjonsknappen. Det fungerer, men det er som å lære å bruke pcen på nytt. Ikke anbefalt mitt i eksamenstiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå