Tom Ames Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 Problemet er vekt, derfor jeg liker Apple sin nye strategi; de har droppet dette fullstendig og heller gått for langt mindre og lettere design i helstøpt aluminium. trenger man blu-ray/dvd; så kan dette kobles opp via USB. Har forøvrig så langt ikke hatt noe DVD/Blu-ray koblet til min macbook air. Har absolutt ingen behov. Ser den, men skal ha denne laptop'en hjemme, eller kun med viss det er snakk om ferie.. Bruker jobb pc for reiser. Mener Dell har noen modeller hvor man kan ta ut cd-rom og sette inn HD i slot'en? Men det hjelper ikke på vekten. En fordel med dvd/bluray spiller er at man kan spille av filmer til ungene, når man er i syden. Ja, det blir mer og mer filmer over nett eller på minnebrikker, harddisk etc, men vi har nå fortsatt endel filmer på plate og kjøper gjerne noen nye for ferier. Men ja, dvd/bluray har vel en usikker fremtid imøte... Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Problemet er vekt, derfor jeg liker Apple sin nye strategi; de har droppet dette fullstendig og heller gått for langt mindre og lettere design i helstøpt aluminium. Apple har flotte maskiner, men trenger du først optisk drev er det enklere å ha de innebygd. Apple har dessuten kuttet 17-tommere så i dette tilfellet var vel ikke Apple noe alternativ. Personlig liker jeg å kunne bytte batteri og fast batteri synes jeg er en ulmepe med Apples maskiner. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Vi er alle forskjellige og har forskjellige preferanser. Du vil tydeligvis ha stasjonær i flyttbar innpakning; jeg er mer for portable løsninger med fokus på liten vekt og lang batteritid. Fint at produsenter har noe for alle ønsker Lenke til kommentar
Tom Ames Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 Problemet er vekt, derfor jeg liker Apple sin nye strategi; de har droppet dette fullstendig og heller gått for langt mindre og lettere design i helstøpt aluminium. Apple har flotte maskiner, men trenger du først optisk drev er det enklere å ha de innebygd. Apple har dessuten kuttet 17-tommere så i dette tilfellet var vel ikke Apple noe alternativ. Personlig liker jeg å kunne bytte batteri og fast batteri synes jeg er en ulmepe med Apples maskiner. Ja, stemmer godt dette. Du foreslo jo 15 tommer tidlig i tråden, hvis jeg skulle dra den med meg rundt omkring, men det skal jeg jo ikke. 15" vil være i minste laget for redigering og jeg hadde måtte koble til ekstern skjerm oftere enn ønskelig, så Apple var ikke noe alternativ. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Håper du kommer tilbake med erfaringer når du har fått "beistet" i hus og fått den i daglig drift. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Erfaringsmessig er ikke størrelsen på skjermen det mest kritiske; men oppløsning. Typisk 1024x600 eller 1280x... er for lite for fornuftig bruk med Lightroom eller adobe photoshop. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Erfaringsmessig er ikke størrelsen på skjermen det mest kritiske; men oppløsning. Typisk 1024x600 eller 1280x... er for lite for fornuftig bruk med Lightroom eller adobe photoshop. For de som har perfekt syn så. Jeg er enig at en viss minimumsoppløsning er nødvendig for at Lightroom (og tilsvarende programmer) skal være brukbare. Men for oss som ikke har perfekt syn, så kan ikke punktene bli for små. Case in point - har en Lenovo W520 på jobben med 1920x1080 oppløsning. Og da blir det for smått for meg - jeg må opp i 17-20" for unngå å få vondt i øynene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå