LUW Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Hei! Jeg skal inn i militæret et år nå, når jeg kommer ut skal jeg begynne på studie. Jeg ønsker og bli regissør og har blitt forklart gang på gang at erfaring er viktig. Men hva mer er viktig? Jeg har sett på følgende skoler: Noroff Norges Kreative Fagskole Høgskolen i Lillehammer Universitetet i Bergen Jeg har i tillegg hørt at film og medievitenskap er et lurt fag og få med seg. Jeg må også forbedre mine karakterer fra vgs. Så min problemstilling er som følger. Hva burde jeg gjøre i hvilken rekkefølge? Lillehammer har opptak hvert 2 år, men har et godt rykte! Så dette interesserer meg fælt, ønsker gjerne og komme i kontakt med en regissør som har vært gjennom en utdanning. Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 "Lillehammer" har egentlig lite med resten av Høgskolen i Lillehammer å gjøre. På samme måten som Teaterhøyskolen er plassert i Oslo har staten valgt å legge den statlige filmregissørutdanningen til Lillehammer. Denne har derfor omtrent den samme status innenfor sitt felt i Norge som f eks sivilingeniørutdanningen ved NTNU har innenfor sitt felt. Antagelig er det da lettere å få tilgang til statens filmstøtte enn med andre utdanningssteder. Men om det fører til noen gode eller bedre filmer tror jeg er helt uvisst...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå