Gå til innhold

Styrketrening muskler så miste fettprosenten

Anbefalte innlegg

Jeg er 187 høy og veier 78Kilo. 16ÅR.

Jeg skal først få store muskler, store armer bra kropp med muskler altså. Da må jeg jo gå på kcaloverskudd. Og deretter legger jeg på meg. (Jeg har allerede en del fett på magen, og får mere (sikkert) når jeg går på kcaloverskudd.

La oss nå si at jeg trente styrke i 1 år og har fått de musklene jeg ønsket meg. Da må jeg jo løpe/cardio for og få ned fettprosenten og få fram packene? GÅr jeg ikke da ned i vekt igjen? +At jeg mister musklene?

Hvordan funker det da egentlig, jeg går opp i vekt ved styrketrening og får muskler, mens jeg må ned i vekt igjen når jeg ksal få fram packene og mister muskelmassen?

MAnge spm her men jeg må bare spørre og skjønne det?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved styrketrening og kalorioverskudd går du opp i muskelmasse, men du legger samtidig på det noe fett. Hvor mye fett og muskler avhenger av hvor stort kalorioverskuddet er, hvor hardt/tungt du trener og at du er flink å få i deg nok proteiner.

Når man har drevet på med dette over en periode (bulk) skifter man over til kaloriunderskudd (deff) for å fjerne fettet fra overskuddsperioden. Du bevarer musklene ved å fortsette styrketreningen som normalt, samtidig som du får i deg nok proteiner og ligger i et kaloriunderskudd.

Dette står godt forklart i f.eks treningsprogrammet RYP som du finner på TN.no. Alt står på norsk. Programmet er lagt opp i slike faser du beskriver i innlegget ditt, så da passer det ganske perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...